Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door kluijfhout
#52157
Iedere nacht rond 4:00 verliest wswin contact met de console (ip) via virtual vp, terwijl weatherdsplay wel gewoon contact blijft houden.

Iemand een oplossing hiervoor?

Johan
Door Willie
#52158
Heb dit ook gehad en ook rond die tijd.
Weet niet of dit bij jou ook het geval is( lid Weather Underground), maar nadat ik het uploaden naar Weather Underground had gestopt was het probleem weg.
Vraag me niet waarom, maar ik heb er geen last meer van gehad.
Door relin
#52161
Heb je een virusscanner draaien die om 4.00uur een systeemscan doet. Dit was vroeger bij mij wel eens het probleem dat WsWin stopte. Ik gebruikte toen Norton. Nu AVG en probleem is weg.

Groeten Remko
Door kluijfhout
#52163
Ik ben geen lid van weather underground dus daar zal het niet aan liggen.

Ik maak gebruik van avast free antivirus, heb deze even uitgeschakeld. Afwachten wat er vannacht gaat gebeuren.
Door WillemMoes
#52164
ik had ook af en toe problemen met VirtualVP. Ik heb nu een rechtstreekse verbinding van Weatherlink met de console en laat WSwin het bestand van Weatherlink uitlezen.
De opname van WSwin stoppen, dan heb je menu Weerstation/Interface type.../Bestandsbewaking actief, klik erop.
Selecteer het Weatherlink bestand ../1012-10.wlk en vink ook 'zonder interface' aan.
De opname opnieuw starten.
WSwin haalt nu de gegevens op uit het wlk bestand, maandelijks gaat het automatisch over naar de volgende maand.
Werkt bij mij prima.
Door jango
#52169
kluijfhout schrijft:
Ik ben geen lid van weather underground dus daar zal het niet aan liggen.

Ik maak gebruik van avast free antivirus, heb deze even uitgeschakeld. Afwachten wat er vannacht gaat gebeuren.


Ik denk dat WsWin morgen gewoon nog draait.

Dan heb je dus elke nacht software update van avast.

Na je reactie over Avast herken ik je probleem.
Heb deze ook op de weerpc en liep ook tegen het vastloop probleem van WsWin.

Heb toe de auto update helemaal uitgeschakeld, ik bepaal nu zelf wanneer Avast gaat zoeken en installeren.

Het enige wat in Avast wel aanstaat is Real-time schilden.
Nu heb ik nog zeer zelden dat WsWin vastloopt
Door jango
#52174
kluijfhout schrijft:
maak je dan geen gebruik meer van vitual vp of laat je weatherlink dan draaien via virtual vp?
Ik heb weatherdisplay ook nog via virtual vp draaien


Je kan de datalogger maar op een poort aansluiten.

Wil je meerdere software gebruiken dan moet je ;
met XP virtualVP gebruiken om meerdere software te draaien.
met Vista of win7 moet je eerst poortdelen met VSPE en daarachter VirtualVP zonder VSPE werkt het niet goed
Door ws vreewijk
#52176
Geen idee waar je op draaid xp vista w7 linux.

Ik had met vista last van windows update dus probeer die eens uit te zetten en dan de updates handmatig doen.

Bij mij was ook de tijd 4.00
Ik gebruik geen ws win.

gr Chris
Door WillemMoes
#52179
Momenteel gebruik ik VirtualVP niet, ik ben bezig een tweede station op te starten en schrijf de gegevens van beide om de 10 min weg naar een SQL database, ik plan om van daaruit alles zelf te doen, grafieken, statistieken enz. ik wil de gegevens van de twee stations kunnen vergelijken. Het blijft toch betrouwbaarder om enkel met Weatherlink te werken, alle gegevens zijn beschikbaar in het htx bestand, ook via downld02.txt wat dezelfde gegevens als het browse venster geeft (laatste twee dagen).