Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Pringelz
#60262
Goedemorgen,

Ik merk dat de maximum windpiek niet correct word weergegeven op wswin.
Als ik op de console zie een piek van 51 km/u is deze op WSWIN maar 45 km/u?

Kan iemand mij soms meer info geven?
Alvast dank!

Groetjes,

Wouter
Door jango
#60271
Is dat altijd al zo geweest of treed het probleem pas sinds kort op?

Kijk een bij;
Bestand
Eigenschappen
Meetwaarde - of eenheid en sensor calibratie wel goed staan!

Als die goed staan zou ik niet weten wat verder de oorzaak zou kunnen zijn.

Grtz, Jan
Door Pringelz
#60274
Het valt mij nu eigenlijk maar op, vind het raar.
Ik ga afwachten of het eventueel geen fout was, want deze ochtend was het programma even gecrashed.

Toch bedankt voor je info, de parameters staan op 1.000 en 0.000. Klopt dit voor windmeting?

Grtjs

Wouter
Door jango
#60284
Pringelz schrijft:
Het valt mij nu eigenlijk maar op, vind het raar.
Ik ga afwachten of het eventueel geen fout was, want deze ochtend was het programma even gecrashed.

Toch bedankt voor je info, de parameters staan op 1.000 en 0.000. Klopt dit voor windmeting?

Grtjs

Wouter


Dan zou de storing in de meetwaarde misschien wel een onderdeel kunnen uitmaken van die crash.
Bij mij loopt WsWin ook regelmatig vast waardoor dit komt weet ik niet.
Ik gebruik wel vspe en virtual vp om ook Weatherlink te gebruiken is ook mijn hoofd software.
Wat betreft je meetwaarde verschil weet ik niet of dat het mogelijk is maar heb wel eens de gedachte dat de interval van data opname hierin ook wel een rol kan spelen.
Zie bij mij ook wel eens verschillen op console en software en Weatherlink haalt elke minuut data en WsWin elke 5 min.

Wat betreft de parameter 1.000 is dat er geen correctie is, deze kan je lager en hoger laten verwerken in de software.
Ben echter geen voorstander van correctie omdat op bepaalde tijden en situatie`s dan de waarde ook niet kunnen kloppen.
Door Pringelz
#60288
Bedankt voor de uitleg jango, bij mij staat de interval op 1 minuut. Is het beter deze op 5 minuten te zetten?

Ik heb ook soms dat WSWIN crashed, het is wel beu dat je dan soms meldingen krijgt dat hij plots het station niet meer vind (COM ERROR, enz ...).

Mvg

Wouter
Door jango
#60294
Pringelz schrijft:
Bedankt voor de uitleg jango, bij mij staat de interval op 1 minuut. Is het beter deze op 5 minuten te zetten?

Ik heb ook soms dat WSWIN crashed, het is wel beu dat je dan soms meldingen krijgt dat hij plots het station niet meer vind (COM ERROR, enz ...).

Mvg

Wouter


Je gebruikt maar 1 software prog.?
Zo ja dan maakt het niet uit dan is 1 min. geen probleem.

Met de crash heb ik hetzelfde probleem.
Een herstart van WsWin helpt dan niet dan kan hij nog geen com port vinden.
Het enige wat dan helpt is een herstart van de pc.
Door Pringelz
#60296
Ja inderdaad, ik gebruik enkel Wswin.
Soms moet ik de pc ook herstarten, of na 3-4 keer opnieuw opstarten van het programma lukt het soms ook.

Bedankt voor de info!

Grt

Wouter
Door SpeedyGJ
#60299
En als je het programma even afsluit en opnieuw opstart? Staat deze dan wel goed?

In Weatherlink valt het me op dat: Mocht er tijdens het uploaden van de weergegevens een windstoot van 50km/h behalen dan komt deze niet getal dan niet onderin de windmetertabel van Weatherlink en zal deze dus b.v 45km/h aangeven. Als ik de bulletin afsluit en opnieuw naar voren haal komt de juiste snelheid wel tevoorschijn.
Misschien is dit een probleem? Of gaan de gegevens gewoon door tijdens uploaden.
Door Pringelz
#60303
Ik denk dat hij die record niet mooi heeft uitgelezen, gisterenochtend was wswin gecrashed. En ik denk dat daardoor die windstoot niet mee is genomen uit de data, heb hem af en toe opnieuw opgestart om te zien of hij misschien die verloren data uitleest maar tevergeefs.

Dank voor jullie reacties!

grtz

Wouter
Door SpeedyGJ
#60306
Hmm dat is jammer! Als je het programma opstart hoort die toch de data gewoon te kunnen downloaden? Aparte programma.