Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door gensnet
#64965
Ik heb het nu met drie FTP-programma's geprobeerd; gebruiksaanwijzing gelezen. De data wordt aangemaakt en het FTP-programma start, maar de data wordt niet geupload. Uploaden naar een eigen bladzijde. Waarschijnlijk moet ik een template bewerken, maar welke en wat moet daar dan in staan?
Door Toulon7559
#64966
Kun je je bericht iets verder toelichten?
1. Wat wil je uploaden?
2. Waarheen en hoe wil je uploaden? Met welk interval?
Door gensnet
#64968
Toulon7559 schrijft:
Kun je je bericht iets verder toelichten?
1. Wat wil je uploaden?
2. Waarheen en hoe wil je uploaden? Met welk interval?

Ik weet hoe een FTP-programma werkt cq hoe ik dat moet instellen. Ik gebruik hoofdzakelijk FileZilla, maar ik ben bekend met WS-FTP95 en een beetje met Uploader. Ik FTP elke dag handmatig met FileZilla naar een andere bladzijde die niets te maken heeft met het weer.

Nu wil ik de weerdata van het TFA Nexus NX pro basisstation naar een privé internet bladzijde versturen. Dus niet naar een bladzijde die zich bezighoudt met weersvoorspelling(en).

Ik gebruik de pc-wetterstation software van Werner Krenn. De gebruiksaanwijzing geeft niet echt uitleg hoe je het één en ander moet instellen. De software is zo gemaakt dat je de data naar bladzijden kunt versturen die zich bezighouden met weersvoorspellingen maar niet echt naar een privé bladzijde zoals ik wil.

Ik heb het nu al zo voor elkaar dat het programma de data ververst bij een interval van 30 minuten en dan start het FTP-programma maar daar blijft het dan ook bij. De ververste data worden niet met het FTP-programma verstuurd met andere woorden het FTP-programma zoekt geen contact met de server. Waarschijnlijk moet er een template gemaakt; veranderd worden of parameters opgegeven worden bij de opstart van het FTP-programma, om het FTP-programma te sturen, maar eenvoudig is echt anders.

Met andere woorden hoe krijg ik het voor elkaar dat het FTP-programma contact zoekt met de server èn dan de data upload?
Door JozBaz
#64971
Ik ben geen gebruiker van de genoemde software, maar ik vermoed dat het probleem is dat de FTP clients geen geautomatiseerde uploads ondersteunen. Het FTP programma start dan wel, maar verder gebeurt er niks.
Heb je FLING al geprobeerd? Dat zou het wel moeten kunnen: het synchroniseert een map op je PC met de server.
http://www.nchsoftware.com/fling/

Edit: FTPbox.org lijkt een gratis alternatief te bieden.
Door Toulon7559
#64972
In mijn eigen configuratie doe ik file-upload zowel voor interne backup naar een server, als ook voor web-toepassing naar zowel een interne server als naar een externe website.
Een 'echte' FTP-Client goed instellen voor synced upload in diverse richtingen vraagt m.i. nogal wat geknutsel.
Daarom gebruik ik zelf Allwaysync (zie http://allwaysync.com/ ) en SecondCopy (zie http://www.secondcopy.com/ ). Die 2 programma's zijn doelgericht gebouwd om data zowel op bepaalde tijden als ook bij verandering te syncen met meerdere interne of externe bestemmingen. Ze hebben allebei een FTP-mode naar diverse typen servers. De gratis versies hebben beperkingen in capaciteit en/of in gebruiksduur. AllwaySync maakt gebruik van bepaalde functies van Internet Explorer, zoals ik tot mijn schade merkte toen Internet Explorer een keer helemaal in de vernieling ging. SecondCopy regelt alles zelf, en verzorgt daarom bij mij de kritischer sync-paden.
De max. capaciteit/programma en het redundancy-aspect zijn reden dat ik een combinatie van deze 2 programma's gebruik: in veel gevallen zal 1 programma al voldoende zijn.
Er zijn vast nog meer vergelijkbare programma's te vinden.
Door gensnet
#64973
[size=4]Allereerst die mensen bedankt voor het reageren! Het idee wordt weer bevestigd dat óók dit weer veel te makkelijk wordt voorgespiegeld en dat je een heleboel dingen uit de kast moet trekken om het één en ander voor elkaar te krijgen. Dàt ging precies zo met het draaien van een eigen server. Erg veel hulp heb ik niet gekregen op het forum van dat merk server, omdat daar mensen lezen en schrijven die zich helemaal niet kunnen èn willen verplaatsen in iemand die problemen heeft. Op laatste heb ik het met enige hulp van iemand die totaal geen verstand van zaken had, zelf opgelost. Hier is dat duidelijk anders. Hier reageren- gelukkig- mensen die zich willen verplaatsen in iemand en kennis van zaken hebben.

Ik zet dat uploaden van data even in de koelkast tot ik weer wat meer tijd ervoor heb om het één en ander uit te vogelen.[/size]
Door osjohn
#64974
Gezien Uw geboortedatum vind ik het toch knap van U dat U zover gevorderd ben om een FTP-Programma in te stellen.


Groeten John
Door gensnet
#64976
osjohn schrijft:
Gezien Uw geboortedatum vind ik het toch knap van U dat U zover gevorderd ben om een FTP-Programma in te stellen.


Groeten John

Schijn bedriegt vaak, maar is dit in het onderhavige geval belangrijk? Nee!

Ik ben héél blij met de gekregen reacties. Dàt kan ik nu niet echt zeggen van uw reactie :-(
Door Meteonoord
#64977
Ik denk dat John gewoon een kwinkslag wou geven, mijn inziens terecht.

Ik vind uw reactie dan ook een beetje kinderachtig zeker gezien het feit
dat de ingevulde data niet terecht lijkt. Vul dan niets in !

Groet,

Bert
Door osjohn
#64978
Bedankt Bert, fijn je weer te horen en hopelijk in een redelijke gezondheid, nog even op de rare reactie van die man. Hij geeft als geboortejaar 1915 aan, dan is mijn reactie toch wel op zijn plaats zonder hem te kwetsen.


Groeten Bert en Familie en een goede gezondheid toegewenst

John