Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Efjee
#69049
Hallo,

Voor iedereen de beste wensen en een goede gezondheid.

Ik werk met windows 7. Vantage pro2 en wswin en heb nu al een paar dagen dat mijn grafiek/scherm er zo uit ziet als op de foto.
Ik mis enkele uren data, terwijl ik in het logboek van ftp Fling geen fout zie, dus elke 5 min. een upload.

Hoe kan ik die info terug zetten zodat grafiek weer klopt?

Windmeter staat op dak en temp/regenmeter op gras in de tuin.

Hoop dat iemand kan helpen.
Bijlagen
image1-1208606e7600404a6bcd8c2fc5993c96.jpg
image1-1208606e7600404a6bcd8c2fc5993c96.jpg (124.62 KiB) 6647 keer bekeken
Door amvih
#69050
Tussen 4 uur 's nachts en 10 uur in de morgen heeft de ISS geen verbinding met de console.
Dit kan je zien doordat de binnentemp en de luchtdruk wel aanwezig zijn op de console in die tijd, maar alles wat buiten hangt niet.
WsWin herhaalt de laatste waarde steeds, dus vandaar de rechte lijnen.
En Fling blijft gewoon deze "foutieve" waarde uploaden, geen fout van Fling dus.

Probleem zit hem dus in de verbinding tussen ISS en de console.
Het kan dan de beruchte condensator (lekkage) zijn in de ISS, ook zou de batterij in de ISS leeg kunnen zijn, er kan natuurlijk ook iets anders kapot zijn??

Je kunt ook volgens mij in de datatabellen welke WsWin genereert het ontvangstpercentage van de ISS vinden, daar zal dan waarschijnlijk in de tijd tussen 4 uur en 10 een percentage van 0 staan.

Het is dus proberen te achterhalen waarom de ISS geen verbinding meer heeft met de console.

gr.
Arie
Door Efjee
#69051
Arie,

Bedankt zal morgen de batterij iss ff checke.
Waar vind ik meer over de "beruchte condensator"lekkage?

gr.
Efjee
Door Efjee
#69053
Tjeerd,

Bedankt, zal wel aan de batterij liggen, ( in console staat dat ik de batterij moet checken{ Heb dit pas 1 x een aantal jaren geleden hoeven te doen......
Gaat morgen gebeuren en hoop dat dan euvel verholpen is.

gr,
Hans