Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Toulon7559
#69063
Op mijn Home-server (= PC [Asus E3Box] met WindowsXP) voor registratie & upload van Meteo en PV draait nu een paar jaar 24/7 de WsWin-software.

Het lijkt alsof die software steeds langzamer opstart en herstart.
Is dat een herkenbaar verschijnsel?
Een remedie bekend om de snelheid weer op peil te krijgen?
Door relin
#69064
Hoi,

Ik draai nu iets meer dan 4 jaar met Wswin (in filewatching vanuit eerst WS3600 en nu ruim een jaar uit Weatherlink) op een Shuttle D6100XA. Ik bemerk niets van het langzamer opstarten/herstarten. Wat ik wel merk de laatste tijd is dat ik steeds vaker vastlopers/craches heb. Tellertje links onder blijft hangen op 60 sec of de melding "bestandsbewaking niet actief" en die staat dan wel degelijk op scherm nog aan. Bij beide meldingen reageert Wswin niet en staat dus vast.
Ik doe braaf alle updates.

Mij bekruipt het gevoel dat Wswin steeds minder stabiel draait maar trager dat dan niet.

Ik verplaats wel regelmatig "oude" bestanden en grafieken uit het mapje html naar jaarmapjes. Lijkt me stug dat dit de oplossing is, maar misschien het proberen waard.

Groet,

Remko
(Weerstation 's-Gravenzande)
Door Toulon7559
#69065
Toch zou het best een werkzame oplossing kunnen zijn om de hoeveelheid 'ballast' van WsWin te minimaliseren.
Waarom zou zulke software zich anders gedragen dan bijv. Windows? Windows zeult in de loop van de tijd ook een steeds grotere 'staart' achter zich aan, tenzij je met bijv. CCleaner af en toe opruimt.

Dus maar eens kijken of ik 'met winst' oudere files uit de html-folder elders kan parkeren.
Misschien raak ik op die manier ook verlost van de gaten die (door die storingen) vallen in de uploads naar HWA en AWEKAS.
Door MarTan
#69074
Ha,

Zelf heb ik data vanaf 2008. (eerst elke 5 minuten data en daarna 2 minuten.
Met vele grafieken en tabellen. Naast de vastlopers, zoals Remko aangeeft heb ik ook vaker dan vroeger, maar het is niet trager geworden.
Aangezien WSWin vele schijf acties doet, kan het zomaar zijn dat de harddisk defect aan het raken is.
Deze kan je controleren met extern programmatie HDDScan (v3.3).