Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Efjee
#69070
Hallo ,

Na installatie van n hd en windows 7, heb ik geen upload meer naar hwa en mijn eigen site.
Weet iemand waar de upload wordt opgehaald van hwa? waar precies op mijn server?

Op mijn site staat wel de data van hwa goed, maar de mini display wordt niet bijgewerkt!!!

Iemand een idee???

gr
Efjee
Door relin
#69071
Hoi,

Jij werkt met Wswin en die heeft geen eigen upload. De data bij HWA is op moment van schrijven volgens mij meer dan 22 uur oud, dus dat de data van HWA op jouw site goed staat lijkt me stug. Wel actueel is de weersverwachting van HWA op jouw site.

Ik gebruik Fling File Transfer voor de upload vanuit Wswin. Als jij met een FTP programma op jouw eigen server/host inlogt moet jij het oude HWA bestand kunnen vinden en ook de bestanden benodigd voor jouw site.

Laat Fling of welk programma je ook gebruikt alles onder de oude namen uploaden naar die mapjes.

De vraagstelling is iets wat vaag, maar wellicht kun je hier iets meer.

Succes,

Remko
Door Efjee
#69073
Remko,
Klopt idd de data is 22 uur niet ververst en op mijn site is de verwachting wel goed.
Ik gebruik ook fling. maar heb zoveel zitten te rotzooien dat ik overzicht kwijt ben.

""Als jij met een FTP programma op jouw eigen server/host inlogt moet jij het oude HWA bestand kunnen vinden en ook de bestanden benodigd voor jouw site.""

Laat Fling of welk programma je ook gebruikt alles onder de oude namen uploaden naar die mapjes.

Hier begrijp ik niets van, welke bestanden moet ik precies hebben? kun je het in Jip en Janneke uitleggen??

gr
Efjee
Door relin
#69077
Hoi Efjee,

In Fling.

Bij aanmaken nieuwe FTP onder New.
Bij What do you want to use Fing for? Kies optie To upload and maintain files on a website using FTP.

Dan.

Tabblad "Folders"
Aangenomen dat je van jouw host weet wat de ftp-server is en deze daar ingevult;
Port: is bij mij leeg, maar anders 21:
Username en password spreken voor zich;
Directory : ingeven welke map op jouw server (mapXYZ) bij de host als het in de root moet, dan leeg laten.

Onderop zie je Local Base Folder. Met het vierkantje rechts ervan zoek je de map waaruit de upload-bestanden staan welke je wilt uploaden.

Tabblad "Scan and Update Mode"
Ik heb geselecteerd:
- Scan folder for changes
- Scan at present Interval => Check Interval in Minutes bij mij 1, maar is watje wilt.
- Upload only.

Welke bestanden jij moet hebben weet ik natuurlijk niet, weet niet wat jij voorheen uploade.
In ieder geval die voor hetweeractueel, is bij mij hetweeractueel.html.

Hoop dat je hier iets verder mee komt.

Groet,
Remko
Door Efjee
#69079
Remko,
Bedankt voor je duidelijke uitleg.

Heb alles stap voor stap gedaan en nu is de upload naar hwa weer ok.
Alleen niet naar mijn eigen site.

Op de foto: Fling, volgens mij zijn alle bestanden goed , in Fling zelf ook de ftp verbinding gecheckt en die is ook goed.

Heb je een idee wat hier nog fout kan zitten?

gr
Efjee
Bijlagen
IMG_0148.JPG
IMG_0148.JPG (131.08 KiB) 5893 keer bekeken