Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door vaneerbeek
#70625
Wswin start elk uur weer opnieuw op met een nieuw icon op taakbalk.
Vanmiddag weer computer opnieuw opgestart met windows7 en WSWin +/- 15.00 uur
nu 20.30 uur 6 iconen in taakbalk.
Hoe op te lossen.

groet Jan
Door whozee
#70626
Had afgelopen week ook aldoor problemen met WSWIN en het uploaden naar hetweeractueel.
Ontdekte vandaag op het Duitse forum van WSWIN, dat Wunderground vreemd funcioneert en deze problemen veroorzaakt.
Heb de upload naar Wunderground uitgeschakeld in WSWIn en zo waar de rest draait weer normaal.
Geen idee hoe dit onstaat.
Door amvih
#70629
Ook hier dezelfde problemen met WsWin
Het zit hem bij mij in de upload naar Wunderground, deze blijft hangen waardoor alle verdere acties in WsWin bevriezen en het bij mij de verbinding/interface met de datalogger verliest. Zoals ik kan zien is dit al zo vanaf ongeveer 27/28 december.
Heb nu in WsWin de upload naar Wunderground gestaakt en zie daar alles functioneert weer als vanouds.
Het zit hem er dus in dat Wunderground niet snel genoeg de gegevens bij het ontvangen verwerkt, waardoor de verbinding met Wunderground te lang blijft open staan.

Gr. Arie
Door Willy Peters
#70632
Ik had hier vanochtend ook problemen mee in Wswin.
Ik heb op het punt gestaan om de upload naar Wu te blokken.
Ik zag later dat het toch weer redelijk ging.
Nu gaat de upload naar Wu weer goed. Toch blij dat ik nu de bevestiging heb dat het aan Wu ligt.

Willy
Door gdebruijn
#70633
Inderdaad verschijnt er steeds een icoontje van WS Win in de taakbalk. Ook hier sinds eind december problemen met de upload naar HWA. Heb Wunderground nu op advies uitgezet en de upload naar HWA functioneert meer als vanouds. Inderdaad erg raar en het lijkt alsof de overdracht blijft hangen. Uiteindelijk gaat de overdracht naar WU wel goed maar waarom deze blijft hangen blijft een raadsel

De enige oplossing lijkt vooralsnog om de overdracht in WS win naar WU uit te zetten.
Door Toulon7559
#70635
Toch lijkt me iets meer aan de hand.
Want als je onder Taakbeheer in de lijst met processen kijkt, dan zie je bij meerdere iconen ook meerdere keren Wswin32.exe vermeldt.

Remedie is dan simpel: haal een paar van die processen weg.
Paardenmiddel & handwerk, maar het werkt (bij mij met WindowsXP) .....
Door relin
#70636
Er is volgens mij wel degelijk iets mis met WU. Ik gebruik Weatherlink voor upload naar WU, maar dit gaat ook niet vlekkeloos. Dacht dat het aan mij lag en als ik op "test" naar WU druk in Weatherlink krijg ik regelmatig de melding "can not establish connection" en ik heb wel degelijk internet, want alle andere uploads lopen gewoon door.

Wellicht kan WsWin niet goed omgaan met dit WU probleem loopt daarop vast en start weer op.

Ook valt mij op dat de website van WU traag is en op de kaart veeeeeel minder stations getoond worden. Lijkt dat alle Netatmostations niet worden weergegeven.
Door Toulon7559
#70639
Niet alleen Netatmo, maar heel veel andere typen ook.
Op het defaultkaartje zag ik hier in de omgeving tot voor kort >10 PWSen, beginnend op ca. 100m afstand, en nu maar enkele vanaf een paar km afstand ........
Door Toulon7559
#70654
Er is meer aan de hand bij WUnderground, want bijv. het tekstregeltje dat op de webpagina het aantal viewers per maand meldt, staat voor allebei mijn accounts op

PWS viewed 1 time since januari 1, 2018

Terwijl gebruikelijk is dat per dag ca. 8 tot 10 mensen de betreffende webpagina's bezoeken.