Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Willy Peters
#3217
Sinds 2 dagen wordt ik geplaagt door foute metingen van mijn Davis regenmeter! De eerste foute meting was zondag op maandag om ongeveer 00:05h.Elke 5 min. wordt de data uit de console gesampeld. Binnen 5minuten 9,6mm neerslag. Gisteravond om 19:00 uur weer 9,6mm neerslag, ook binnen 5 minuten. Ik heb de regenmeter geinspecteerd, aansluitingen gecontroleerd maar niks kunnen vinden. Nergers geen oxidatie of vocht. heeft iemand dit ooit eerder bij de hand gehad? Ik baal hier stevig van. O ja, volgens de historie van de buienradar was het overal droog.
Door SpeedyGJ
#3218
Hmmz dat is best vreemd, dit heb ik iig nog nooit mee gemaakt al heb ik dit station bijna 1 jaar, hoe lang heb jij em??
Door weerzoetermeer
#3221
Hoi Willy,

Heel vaag dat jou regenmeter dit doet. Ik lees heel veel forums, ook in het buitenland, maar dit probleem kan ik mij niet herinneren dat ik dat ben tegen gekomen. Wellicht even kontakt opnemen met de leverancier. Wellicht kan hij je verder helpen. Hou oud is je station?

Succes!

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

http://www.weerzoetermeer.nl
Door Luc
#3222
Ik heb wel ooit gehad, dat na een zeer zware bui de regenmeter bleef registreren. Het was inmiddels allang weer droog, terwijl er volgens de Vantage Pro 1 bakken met regen naar beneden kwamen.

Na grondige inspectie van de regenmeter, zat er schimmel rond de sensor. Na het schoonmaken was alles weer normaal. Ik heb dit daarna nog 1 of 2 keer gehad. Steeds onstond het tijdens zeer zware buien en was het probleem een schimmel.
Door Willy Peters
#3231
Allen bedankt voor de reacties.

Ik heb het weerstation sinds dec. 2006 in mijn bezit. Nadat ik de 2e keer een foute aanwijzing had heb ik de regenmeter geinspecteerd. Ik heb de beker er af gehaald. Er zat wat vuil op de wipwap. Deze heb ik voorzichtig schoongemaakt met een tissue. Verder wat alles in goede staat zo te zien. Daarna heb ik de aansluitkabels in het witte kastje een voor een losgenomen en gecontroleerd op oxidatie. ook hier was alles schoon en vrij van oxidatie. Sindsdien heb ik geen last meer gehad. Maar verklaren kan ik het niet.