Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Bernez
#20226
OK, gevonden !
Ik heb versie 1.8. Is 't verstandig te upgraden naar 1.9, of heeft 't weinig zin omdat ik nog gebruik maak van WeatherLink 5.8.3 ?
Door osjohn
#20228
Bernez schrijft:
OK, gevonden !
Ik heb versie 1.8. Is 't verstandig te upgraden naar 1.9, of heeft 't weinig zin omdat ik nog gebruik maak van WeatherLink 5.8.3 ?


Er staat nog geen v1.90 bij Davis op het net die je zelf op je PC kan gebruiken om
de firmware te installeren.

Nog even wachten tot er een PC versie komt.

John
Door Bernez
#20229
Thx John. Dit had ik ook net ontdekt. Ik heb mijn VP2 pas sinds zaterdag (2de hands) en moet nog heel veel leren.
Door weerstationhoogeloon
#20244
osjohn schrijft:
Bernez schrijft:
OK, gevonden !
Ik heb versie 1.8. Is 't verstandig te upgraden naar 1.9, of heeft 't weinig zin omdat ik nog gebruik maak van WeatherLink 5.8.3 ?


Er staat nog geen v1.90 bij Davis op het net die je zelf op je PC kan gebruiken om
de firmware te installeren.

Nog even wachten tot er een PC versie komt.

John


...En die is er nu!
Vantage Pro2 Wireless Console Firmware, Direct PC Install: http://www.davisnet.com/support/weather/software_frmwr.asp...

NOTE: This firmware is only for Vantage Pro2 Wireless Consoles (#6312 or #6312OV).

Firmware version 1.90

1. CWOP uploads will now contain 2 min average wind speed, 10 min wind gust and direction of gust, last 15 minutes of rain, last 1 hour of rain and Altimeter. Must also have WeatherLink software v5.9.0 or later to use this feature.
2. Fixed clearing of yearly ET history data.
3. Fixed a bug that caused the barometer value to have a large error after updating to firmware version 1.82.
4. Fixed a bug that when changing units in software caused the console to not reflect the change immediately.
5. Fixed graph so that zooming to a different span always starts at the first point.
6. Fixed display of historical yearly rain totals over 813 mm for 0.2 mm rain collectors (highs, lows and graphs).
7. You can now only get to the Receive Diagnostics Screen from the Current Screen.

Ik heb de firmware nog NIET geinstalleerd, dus kan geen ervaring delen

gr. Remie
Door tinuz97
#20245
Ik heb hem net wel geflasht,nog geen rook eruit.......was zenuwachtig tijdens flashen lol.
So far,so good.
Door Bernez
#20266
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die firmware upgrade kan flashen op mijn VP2 (de procedure dus ;) ).

Bedankt,
Bernez
Door tinuz97
#20267
Bernez schrijft:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik die firmware upgrade kan flashen op mijn VP2 (de procedure dus ;) ).

Bedankt,
Bernez

Ik heb alle software uitgezet wat met het weer te maken heeft.
Tevens antivirus etc voor de zekerheid,daarna heb ik gewoon de .exe uitgevoerd.
Of het de juiste methode is weet ik niet,maar het werkt schijnbaar :laugh:
Door osjohn
#20270
VOORZICHTIG MET DEZE 1.90 FIRMWARE "

Na de Envoy geflasht was er GEEN contact meer mogelijk met Weatherlink en
VirtualVP.

Ook bij het flashen moet je een beep horen, die was er ook niet !!!

Van alles uitgeprobeert, het werkte niet meer.

Volgens mij is er iets niet goed in deze firmware !!!

Terug geflasht op 1.82, waarna alles weer gewoon werkte.

Melding bij Davis gemaakt.


John
Door Bernez
#20272
Thx tinuz97, voor de uitleg.
Net de nieuwe firmware 1.9 geflashed. Alles ging vlekkeloos. Biepje aan het einde en reboot van de console. Met WeatherLink 5.9.1 werkt het ook prima. :)