Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wthus
#3612
Avond,

Weet iemand hoe lang de console van de VP2 op batterijen kan werken voordat deze leeg zijn? Aangezien ik geen beschikking heb tot stroom was ik hier even benieuwd naar.

Oh.. en eigenlijk nog een vraagje waarop ik het antwoord even zo snel niet meer kan vinden. Ik moet van de console de database setting wijzigen zodat data van meer dagen opgeslagen kan worden. Kon dat geen nou wel of niet via console ingesteld worden, of was daar een pc bij nodig?
Door Meteonoord
#3613
Hi,

Bij mijn weten is dat mede afhankelijk van de intensiteit van het gebruik maar wellicht dat oplaadbare batterijen een uitkomst bieden. Een week moet hij het zo wie zo doen.

Hopelijk heb je er wat aan.

Groet
Bert J. van Bergen
Door osjohn
#3614
Een jaar gaan ze mee, wil je nieuwe erin zetten moet je de netadapter aansluiten en voeding geven, daarna de batterijen verwissellen omdat dan het geheugen niet gewist wordt.
Oplaadbare batterijen zou ik niet gebruiken, het voltage is daarbij te laag.

John
Door Meteonoord
#3615
osjohn schrijft:
Een jaar gaan ze mee, wil je nieuwe erin zetten moet je de netadapter aansluiten en voeding geven, daarna de batterijen verwissellen omdat dan het geheugen niet gewist wordt.
Oplaadbare batterijen zou ik niet gebruiken, het voltage is daarbij te laag.

John


Ik ben het hier niet mee eens te weten :
A. Het voltage van oplaadbare batterijen is zeer afhankelijk van de kwaliteit van de oplaadbare batterijen.
B. Ik betwijfel het ten zeerste of batterijen in de console bij een gebruik van 24/7 wel een jaar meegaan. Het is mij nog nimmer gelukt.
C. Je opmerking over het wisselen van batterijen is volkomen correct.

Groet
Bert J. van Bergen
Door wthus
#3617
Wordt dus een kwestie van afwachten. Console zit nu zonder netvoeding en weet niet hoelang die situatie duurt. Neem aan dat er wel een batterij indicator op zit als de spanning te laag gaat worden.

Heb inmiddels in de papieren weer gevonden dat datalogger inderdaad alleen op PC ingesteld kon worden, beetje jammer maar dan moeten we maar even op reis met de console om hem elders in te stellen en uit te lezen.

Groeten, Wilber.
Door osjohn
#3618
Het voltage van een oplaadbare batterij is 1,2v x 3bat. is 3,6v
normaal is dat 3x1,5 =4,5v daarbij als deze bat. bijna leeg is geeft hij ook maar 3,6V

John
Door Meteo Simpelveld
#3619
Goedemorgen,

Wanneer men het licht niet veel gebruikt moeten de batterijen ongeveer 1 jaar mee kunnen gaan.

Bert
Door Zaferr
#3621
Goeiemiddag!

Naar mijn weten gaat de Davis Console 3-4 weken mee op batterijen! netvoeting is eigenlijk de beste optie, want de batterijen voor de Davis zijn ontzettend duur (3x C-batterijen)
Wat betreft je vraag over de data, ik neem aan dat je de data van je datalogger wilt vergroten? dan heb je idd een pc nodig.. via de console kan je er niks aan verandere...

Gr. Zafer
Door Meteo Simpelveld
#3622
Zaferr schrijft:
Goeiemiddag!

Naar mijn weten gaat de Davis Console 3-4 weken mee op batterijen! netvoeting is eigenlijk de beste optie, want de batterijen voor de Davis zijn ontzettend duur (3x C-batterijen)
Wat betreft je vraag over de data, ik neem aan dat je de data van je datalogger wilt vergroten? dan heb je idd een pc nodig.. via de console kan je er niks aan verandere...

Gr. Zafer


Goedemiddag Zafer

Ik heb een Davis extra console zo'n 9,5 maand op batterijvoeding gehad, het station heeft een tijdje als tweede basisstation gedraaid, zonder problemen en zonder batterijern vervangen. Gebruikte baterijen waren Duracel.

Groet Bert
Door wsp
#3641
osjohn schrijft:
Een jaar gaan ze mee, wil je nieuwe erin zetten moet je de netadapter aansluiten en voeding geven, daarna de batterijen verwissellen omdat dan het geheugen niet gewist wordt.
Oplaadbare batterijen zou ik niet gebruiken, het voltage is daarbij te laag.

John


Sorry had verkeerd gelezen, ik dacht dat het over de sensoren zelf hing, sorry.