Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
#37618
Hallo Ron,

Hij kan eigenlijk alle data met een nauwkeurigheid van 0,1 ophoesten maar het blijft een datalogger ,die je handmatig opdracht moet geven om iets uit te voeren ,Ik heb dit gedaan met een keystroke generator die iedere minuut een F4 genereerd, waarna ik de SQL database uit kan lezen. Ik kan de zaak nog niet operationeel maken omdat ik HWA wil laten draaien, en geen kaas gegeten heb van het omzetten van de SQL database naar HWA.
Er zijn al diverse mailtjen naar Davis gegaan om het een en ander op te lossen, maar hier heb ik nog geen zinnig antwoord op gehad.

Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door tjabine
#37624
nolversteeg schrijft:
Hallo Ron,

Hij kan eigenlijk alle data met een nauwkeurigheid van 0,1 ophoesten maar het blijft een datalogger ,die je handmatig opdracht moet geven om iets uit te voeren ,Ik heb dit gedaan met een keystroke generator die iedere minuut een F4 genereerd, waarna ik de SQL database uit kan lezen. Ik kan de zaak nog niet operationeel maken omdat ik HWA wil laten draaien, en geen kaas gegeten heb van het omzetten van de SQL database naar HWA.
Er zijn al diverse mailtjen naar Davis gegaan om het een en ander op te lossen, maar hier heb ik nog geen zinnig antwoord op gehad.

Groeten Nol
Meteoeersel.nl


Jammer dat het allemaal zo moeilijk gaat Nol.
Wel goed om te lezen dat ook een 2de temp/hum stastion netjes in één tiende meet.
Ik blijf het topic nog maar even volgen dan.
Suc 6

Gr Ron.
Door nolversteeg
#42714
Hallo Thiery,

Heeft mijn mailtje naar Davis schijnbaar toch gewerkt, ik heb diverse vragen gesteld en kreeg daarop een antwoord wat ik al wist ,daarop weer een mailtje uit en nog geen andwoord maar zie hier, ik ga gelijk eens kijken wat er gebeurd is.

bedankt voor de melding
groeten Nol.
Door nolversteeg
#42715
Hallo Meteovrienden,

de nieuwe update van de envoy8x uitgevoerd, en heb het F4 vbs scriptje weg kunnen laten de database wordt nu vanuit het programma geupdated.

Dus nog geen upload naar buiten, maar dat zal ook wel komen. de andere wijzigingen heb ik nog niet direct kunnen zien.

Groeten Nol
www.meteoeersel.nl
Door Weerstation Heinenoord
#70412
Al een oudere discussie, maar ik wil er toch op reageren.
Ik heb een 2e hands Envoy 8x op de kop getikt en stoei er wat mee. Een gewone Envoy blijft voorlopig het echte werk doen.
De export naar Excel ziet er goed uit en het importeren naar WL is niet nodig en zal ik ook niet proberen om geen goed lopende dingen te verstoren.
Ik wil op termijn wel wat meer met de 8X gaan doen via de database export. Ik kan de MS Access file openen, maar zie "rare" of beter ruwe getallen. Blijkbaar moet de meeste data nog geconverteerd naar graden, km/h etc. Maar ik kan niks vinden over omrekenfactoren. Waar zou ik die kunnen vinden?
En is er meer info over de Envoy8x on me verder op weg te helpen?
Is er bv een voorbeeldscript om de downloads te automatiseren?

Alvast bedankt voor de moeite!

Mvg, Peter

Weerstation Heinenoord