Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Snarf2000
#56064
Ik heb uitgezocht hoe je kan ontdekken welk bouwjaar je console is.

Op de achterkant van de console staat een Mfg. Code



In mijn geval staat er: [size=5]A70919D49N[/size]

Als je uitgaat van de eerste 5 cijfers (vanaf links) zie je dus 70919
Lees dit als YMMDD

Dus mijn station is van 2007-09-19

Dit kan wel kloppen, wat hij is door mij in april 2008 aangeschaft.

grt Frans
Door weerstationhoogeloon
#56067
Snarf2000 schrijft:
Ik heb uitgezocht hoe je kan ontdekken welk bouwjaar je console is.

Op de achterkant van de console staat een Mfg. Code



In mijn geval staat er: [size=5]A70919D49N[/size]

Als je uitgaat van de eerste 5 cijfers (vanaf links) zie je dus 70919
Lees dit als YMMDD

Dus mijn station is van 2007-09-19

Dit kan wel kloppen, wat hij is door mij in april 2008 aangeschaft.

grt Frans


Klopt helemaal Frans. Bij mij staat er A60420D13C --> 20 april 2006 dus. Wat me wel op valt is dat de codes die bij jouw VP2 staan bij "BAR en HUM" identiek zijn aan mijn codes, dus ook "ZD en ZD". Toeval???
Zou dit iets te maken hebben met type BAR en HUM sensoren? Analoog of Digitaal? Want dat zou de oorzaak kunnen zijn van wel of niet versie 3.12 kunnen toepassen.

Trouwens de Final insp. is bij mij ook DS

Even afwachten wat Davis gaat zeggen. Mailtje is naar de andere kant van de grote plas....

gr. Remie
Door weatherservice
#56068
wsMaurik schrijft:
Mijn idee Peter!
Als het goed draait en er zijn geen problemen dan ga ik niets upgraden, zeker niet in de eerste maand na een release. En dat geldt voor alle apparatuur dus ook telefoons, satreceivers en dergelijke.

Een overzicht van de verbeteringen die deze versie brengt zou ook wel fijn zijn.


100% akkoord. Alles werkt nu naar behoren, dus een update lijkt mij niet urgent. In het verleden is wel gebleken dat dingen updaten meestal voor meer problemen zorgt dan voorheen (althans bij mij).
Door teesee64
#56069
If it ain't broke, don't fix it ;-)

Zover ik kan zien zijn er geen zaken verbetert waar ik profijt van zal hebben, dus laat ik deze update maar voor wat het is.

Wel bedankt TS voor het melden!


Groet,
Theo
Door nolversteeg
#56070
Hallo Theo,

Niet laten zitten voor wat het is , stook die club aan de andere kant maar eens op, en niet allen jij maar alle Davis gebruikers, zodat ze eens kunnen leren wat software schrijven is.
Verkopen schijnen ze wel raad mee te weten , maar verder houdt het op.

kortom alle HWA gebruikers waar het even niet lukt met de Davis Software ,niet af laten weten, maar mail naar Davis, misschien zijn ze wel gevoelig voor een mailbox die vol loopt met problemen.

groeten Nol
meteoeersel.nl
#56071
Hier op de vp2-console en de envoy probleemloos ingespeeld.

Dit vind ik wel een verbetering, waar ik eigenlijk al een tijd op zat te wachten:
Added leading zero to temp readings between -1.0 and 1.0.

Type VP2 wireless:
Console model no: 6312EU
Mfg code: A80501D60N (dus van 1 mei 2008)
Bar: - (staat alleen een streepje)
Hum: - (staat alleen een streepje)
Final Insp: HN

gr.
Arie
Door weerstationhoogeloon
#56074
Inderdaad Nol, helemaal eens met je betoog

Iedere Vantage Pro 2 bezitter moet gelijk gaan mailen naar support@davis.net.
Ze gooien een firmware update de wereld in, en de helft van de bezitters kan er maar iets mee. Dat is niet netjes! En je moet het ook allemaal zelf uitzoeken, want de vermelde informatie is maar half-bakken!

Davis maakt een kwalitatief goed product, maar de nazorg is bagger!

Dus als zoveel mogelijk mensen gaan mailen dan worden ze misschien wakker, en gooien ze geen product de wereld in zonder te vertellen dat velen er niks mee kunnen.

Duidelijke informatieverstrekking heet dat en dat kennen ze nog niet.

Snel goed geld verdienen lijkt het wel en als je het hebt dan zoek het maar uit.

Dat geld ook voor de zogenaamde: "$ 100,- refurb".
Voor Amerikaanse Davis bezitters bestaat er de mogelijkheid dat je je defecte Vantage Pro2 in z'n geheel opstuurt en dan wordt ALLES wat er niet meer netjes uitziet vervangen door nieuwe onderdelen voor een bedrag van rond de 100 dollar.
Dus als je Anemometer stuks is en je stuurt alles op met een regenmeter-tunnel waar een stuk uit de rand is en een zonnepaneeldeksel wat verkleurd is door de zon en een console zonder batterijdeksel, dan wordt ALLES ge-refurbished voor rond de $100,- en daarna weer terig gestuurd.

Diverse weeramateurs doen om de paar jaar een re-furbish voor $ 100,- en ze kunnen er weer tegen! Handig toch?!?

Wij kennen die service hier niet!

Zoek maar eens op wxforum.net en dan op: 100 dollar refurbish

Nee, ik wil de zaak niet opkloten, maar ik vind dat er nu massaal ge-maild moet worden en dat ze onderhand eens wakker worden daar in Hayward, California.

gr. Remie