Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Bonne
#59428
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe fit-pc 2i met Windows 7. Ik heb de nieuwste versie van Weatherlink geïnstalleerd: 6.0.3. Het programma heb ik gekoppeld aan het startmenu, zodat bij stroomuitval het programma automatisch wordt geopend bij automatische herstart van de pc. Echter bij een (her)start van de pc krijg ik de volgende melding:
"Weatherlink 6.0.3 -Systeemfout
Het programma kan niet worden gestart omdat SiUSBXp.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."
Dat laatste heb ik gedaan, maar geen resultaat. Ga ik terug naar 5.9.2, dan heb ik dezelfde mededeling.
Wanneer ik het programma handmatig opstart, dan is er geen probleem en start het programma gewoon. Het exe-bestand van weatherlink staat in de hoofdmap Weatherlink. Zet ik het in de map met mijn stationsnaam dan krijg ik dezelfde melding. Het bestand SiUSBXp.dll staat gewoon in de map Weatherlink en ook in de map van mijn station.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

m.vr.gr. Bonne
Door wvdkuil
#59431
Bonne schrijft:
Hallo,

Sinds kort heb ik een nieuwe fit-pc 2i met Windows 7. Ik heb de nieuwste versie van Weatherlink geïnstalleerd: 6.0.3. Het programma heb ik gekoppeld aan het startmenu, zodat bij stroomuitval het programma automatisch wordt geopend bij automatische herstart van de pc. Echter bij een (her)start van de pc krijg ik de volgende melding:
"Weatherlink 6.0.3 -Systeemfout
Het programma kan niet worden gestart omdat SiUSBXp.dll ontbreekt op uw computer. U kunt dit probleem mogelijk oplossen door het programma opnieuw te installeren."
Dat laatste heb ik gedaan, maar geen resultaat. Ga ik terug naar 5.9.2, dan heb ik dezelfde mededeling.
Wanneer ik het programma handmatig opstart, dan is er geen probleem en start het programma gewoon. Het exe-bestand van weatherlink staat in de hoofdmap Weatherlink. Zet ik het in de map met mijn stationsnaam dan krijg ik dezelfde melding. Het bestand SiUSBXp.dll staat gewoon in de map Weatherlink en ook in de map van mijn station.
Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

m.vr.gr. Bonne
Bij het automatisch starten wordt wel Weatherlink gevonden, vermoedelijk heb je dat opgegeven met een volledig pad: C:\\Weatherlink\\enzovoort.
Maar de rest van de te laden stukjes programma worden dan niet gevonden. Immers die staan niet in de map waar het automatisch starten wordt uitgevoerd en de C:\\Weatherlink map staat ook niet in het zoekpad van Windows.
Het is al wat langer geleden maar toendertijd gebruikte ik een batch file om automatisch te starten. En in die batchfile stond een change dir (cd C:Weatherlink) command naar de C:Weatherlink map en dan pas de aanroep van het Weatherlink programma.

Succes, Wim
Door Bonne
#59435
Opgelost.
Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb: Ik heb nu een snelkoppeling in het startmenu gezet ipv exe-file (zoals bij XP) en het werkt. Wim, bedankt voor het meedenken en jouw advies, dat ik uiteindelijk niet hoefde te gebruiken.

Gr. Bonne