Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Goris
#59656
Hallo.
Ik heb enkele weken geleden gekocht een 6345CS Leaf & Soil Station.
Nu heb ik moeite met het weergeven van de verschillende onderdelen.
Ook is mijn engels niet zo goed dat ik uit de gebruiksaanwijzing wijs kan.
Ik heb een temp. voeler op 10 cm (klomphoogte) ook een temp. voeler op 10 cm diepte en één op ruim 30 cm diepte en één in het water. Een soil op 10 cm diepte en één op ruim 30 cm diepte.
Ik heb ze nu aangesloten op:
Temp: Soil
1 - 10 cm hoogte
2 – water
3 – 10 cm diepte 3 - 10 cm diepte
4 – 30 cm diepte 4 - 30 cm diepte
Is dit goed of moet het anders. En moet er op de dip swich ook wat gewijzigd worden ?
Ik heb een station (Vue) op 1 en Vp2 staat op 3 en soil zie ik op 3 op de console.
Als ik op de tag-list kijk die wetherlink aanmaakt zie ik alleen soil temp.1 en soil temp 2.
Wie kan mij een stap voor stap plan geven.
Bij voorbaat dank
Louis
Door jango
#59657
Elke transmitter moet zijn eigen ID hebben.
Dus zoals je aangeeft dat de Vp2 en soil beide op 3 kan niet werken.
Je moet dus 1 van deze 2 een andere ID code geven zoals aangegeven op de handleiding.
Daarna ga je de setting van de console aanpassen zoals aangegeven in de handleiding.
Elke transmitter krijgt in de console een eigen ID
Dus de ID die je aan elke transmitter geeft zoals in de tabel aangegeven is ook de plek waar hij op de console binnen komt en die je dus op die plek ook moet instellen.
ID code 1 off-off-off is je Vue
2 off-off-on is je Vp2
3 off-on off is je soil

Op deze plekken komt op de console dan ook de verbinding tot stand en moet je dus in de setting van de console ook aangeven welk station nummer welke transmitter is.

Mijn Engels is ook niet zo goed maar met de bijgeleverde handleiding moet je er toch uit kunnen komen.
Dit staat onder de kop "Setting Console/Receiver(s) to Same ID" op pagina 6.
Als de console daarna alle stations ontvangt kun je dit testen door "Testing Station Communications"te gebruiken, pagina 7.
Als alle stations goed worden ontvangen verschijnt ook de data op de console.

succes.

Grtz, Jan