Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Amfi
#60578
Beste weer amateurs

Bij gebruik weather Display en de Davis VP2 met Datalogger USB komen de gegevens van de Console netjes op de pc in WD terecht echter de Wind snelheidsmeter laat het afweten, ik gebruik de logger via de CP210x to Uart Bridge Driver v 6.6.1 en in WD staat netjes com 3 vermeld dus volgens mij is de communicatie korrekt.
Wie heeft eventuele info ?

grt,Amfi
Door Amfi
#60580
Beste Frans dank voor je snelle reactie ja de stekker zit wel goed want op de Console werkt alles korrekt, echter in WD werkt de wind richting wel goed maar de snelheid niet.

grt Amfi
Door Snarf2000
#60581
Kun je ook iets duidelijker uitleggen wat er NIET goed werkt?
Is de snelheid te hoog of te laag,
of blijft hij op 0 staan,
of geeft hij helemaal niets aan?

Of, wat doet hij wel?

Dan wordt het voor de mensen die je willen helpen ook een stukje makkelijker om je probleem op te lossen.

Grt Frans
Door Amfi
#60589
Ok Frans

De wind richting word wel goed aangegeven en wijzigt zich bij elke wind richtings verandering echter de wind snelheids meter blijft op 0 staan ook al is het wind kracht 15 en of 20 Km/h volgens de console van Davis.
Soms start ik het WD programma op dan geeft de wind meter een bepaalde snelheid aan maar na enige minuten soms 2 of 3 blijft hij staan waar hij staat soms wind kracht 10 of ext en veranderd totaal niet meer .

Grt Amfi
Door Sergej
#60648
Een optie zou nog kunnen zijn dat de windcups niet goed aan het asje vast zit, maw het schroefje vast draaien/controleren.
succes Sergej
Door SpeedyGJ
#60650
@Sergej
Als je goed hebt gelezen werkt de windmeter na behoren alleen komt deze niet juist over bij WD.

Heb je al een nieuwe versie geprobeerd en heb je wel de juiste station in de configuratie aangevinkt?
Anders even WD opnieuw installeren in een andere map en alles juist instellen, kijken of die dat de windsnelheid wel pakt, zo ja dan zit het ergens in de instellingen en moet je dus gaan zoeken waar de fout zit.