Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Mark9012
#61434
Beste mensen,

ik wil om te testen met WeeWX op een Raspberry PI de datalogger uit mijn Davis weatherEnvoy halen en in de console stoppen die aan de Pi komt te hangen. wat gebeurt er met de historie en data die op de logger staat? heeft dit gevolgen wanneer ik na het testen de boel weer aan de Envoy hang en aan Weather Display?:blush:


bedankt voor jullie meedenken, hulp


Groet,

Mark
Door fbockstael
#61451
Hoi Marc,

Ik heb ooit alleen maar de heenweg bewandeld, dus van datalogger+Weatherlink naar de Raspberry Pi met Weewx.
Wat ik gezien heb is dat Weewx alle data uit de datalogger ingelezen heeft.
Daarnaast hadden we ook alle data lokaal opgeslagen staan dus verlies was er niet geweest.
De weg terug kan ik je niet vertellen met zekerheid, maar ik denk dat de datalogger je gegevens blijft opslaan en dat als je na testen terug gaat, je software de ontbrekende data weer gaat inlezen. Maar nogmaals: ik heb deze weg nooit bewandeld. Zou ook niet meer willen.
De Rasberry Pi en Weewx werken al ruim een jaar zonder problemen.
Scheelt een boel veel stroomgebruik, is muisstil en zeer compact.
De configuratie van Weewx is ook zeker te doen, vooral met hulp op de Google Group.
Ik upload data naar HWA, WU, Awekas en FindU,.
Het enige probleem dat ik tot nu toe heb gehad was met de instellingen van Motion voor mijn webcam. Alle snapshots werden in een en dezelfde map weggeschreven en na 50.000 bestanden in dezelfde map liep de pi vast. Na dat op dag en maand te hebben gesorteerd en de instellingen daarop te hebben aangepast (juli 2013) nooit meer een enkel probleem gehad.
Ik zou zeggen: blijf vooral eerst goed lezen en configureren en hang dan de Pi er aan. Je zult zien dat het zeker de moeite waard is.

Groet,

Franklin