Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door koos
#61752
Vanochtend gaf de grasminium thermometer van mijn VP2 minus 50 graden aan. :woohoo:

Buiten gekomen blijkt de kabel van de sensor doormidden geknaagd te zijn. Weet iemand een goede methode om de kabel weer te repareren?
Door nolversteeg
#61759
Het ligt er aan wat voor een type sensor dat is, als het een pt100 sensor is, kan dat met een kroonsteentje/solderen/watervrijmaken. als het een thermokoppel is kan je een nieuwe sensor bestellen.(koudelascompensatie),mits je niet op een graadje kijkt. misschien even info ophalen bij de leverancier, die mag/moet het ook weten.

Groetjes Nol
Door koos
#61763
Het is een 6372OV. Ik heb vandaag de 4 aders weer netjes aan elkaar gesoldeerd en goed van isolatietape voorzien. Nu maar hopen dat konijn, haas, rat of ander knaagdier een ander voorwerp uitzoekt.

De geneuchten van het buitenaf wonen.;)
Door nolversteeg
#61764
Heb je nog nooit een huiskonijn gehad , dan werkt er in huis niets meer. en dat beest kan waarschijnlijk tegen de FI gewoon doorknagen.

Koeien hebben dat ook die zijn helemaal gek op WD1TT, dit is nylon kabel, met koper en staal, maar ze vinden dat schijnbaar lekker, (was even militaire dienst).

Heb nog even naar de naam gekeken, maar die was goed, ik droom er soms nog van.

Groetjes Nol.
Door jango
#61765
koos schrijft:
Het is een 6372OV. Ik heb vandaag de 4 aders weer netjes aan elkaar gesoldeerd en goed van isolatietape voorzien. Nu maar hopen dat konijn, haas, rat of ander knaagdier een ander voorwerp uitzoekt.

De geneuchten van het buitenaf wonen.;)


Koos,

Of waren het Kwik, Kwek of Kwak?:woohoo:


Maar niet leuk als er iets kapot is.
Bijlagen
3260.jpg
3260.jpg (3.27 KiB) 2329 keer bekeken
Door baroman
#61766
koos schrijft:
Vanochtend gaf de grasminium thermometer van mijn VP2 minus 50 graden aan. :woohoo:

Buiten gekomen blijkt de kabel van de sensor doormidden geknaagd te zijn. Weet iemand een goede methode om de kabel weer te repareren?


Hoi Koos

Solderen en krimpkous gebruiken dan heb je het ook waterdicht ;)

Groeten Ronnie..
Door koos
#61767
Kwik, kwek en kwak zijn inmiddels al wel groter geworden. Maar toch zie ik ze nog geen kabels doorknagen.

Helaas hebben ze wel mijn slaplanten ontdekt ;-)