Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door baroman
#63581
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Wij zijn gewoon zeur Pieten,(zonder kleur), als het niet meer werkt koop je gewoon een nieuwe. Het wordt toch betaald.
Het feit is als het goed blijft werken is de keuze snel gemaakt.
Het komt uiteindelijk uit dezelfde portemonnee.

groetjes Nol


Hoi Nol, je bedoeld onze portemonnee maar goed van de Davis weerstations kun je er 10 kopen waar je normaal er 1 van koopt, nu wil ik geen merken noemen. Dat scheelt ook in onze portemonnee!!:laugh:

Groeten Ronnie..:)
Door SpeedyGJ
#63586
Iemand al gevraagd bij het KNMI? :D :P
Ik heb ze hier zelf ook hangen :)
Door ws vreewijk
#63589
Hallo Jan ik ben het met je eens +1

Gertjan jij als vue bezitter lijkt me een prima klusje voor jou eigenlijk om de knmi weermannen eens te benaderen :cheer:

En inderdaad wat zat er , of komt er nog op de open plekken?

gr Chris
Door regenbui
#64841
Het KNMI heeft een Vue en een VP2 in haar instrumenten park geïnstalleerd. Bij navraag heeft men dit gedaan voor het WOW project welke op 24 april 2015 officieel is gestart.
In dat opzicht heeft men straks vergelijkings data van zowel de Davis AWS als de meetapparatuur die ze zelfs gebruiken.

Alleen een beetje jammer dat de windmeting niet op 10 mtr zit, misschien gebeurd dit later nog.


gr Theo
Door nolversteeg
#64842
Dat kan wel,
Op het systeem kan een draadloze windmeter worden aangesloten (optioneel); de interne wordt dan uitgeschakeld.

De plus heet wel voordelen in deze, maar dan is solar en uv meten weer een probleem, te wijten aan de software, weatherlink, welke rammelt aan alle kanten ,

Met de envoy8x kan dat wel, maar dan moet je wel zelf de data uit de database halen. met omrekenen van imperial naar metric , en de geen data waarden blokkeren.


geef mij maar raad, solar UV wind en richting als iss, en temp en regen los van elkaar op de grond 1,2 mtr .

alle stations kunnen als iss werken.

groetje Nol
MeteoEersel.nl