Davis Vantage Pro2 lost USB connection
Geplaatst: 15 dec 2014, 19:31
Het Davis Vantage PRO2 basisstation is via een USB datalogger aangesloten op een windowsXP en werkte 1.5jaar perfect.
Sinds enkele maanden stopt de USB connectie ermee (Lost USB connection)
Door nu de USB stekker uit de PC te halen, even wachten en weer aansluiten is de
USB connectie weer terug. De PC resetten heeft hetzelfde effect.
Dan werkt alles twee dagen weer perfect waarna de USB connectie weer uitvalt rond 12:30 uur.
Het valt mij op dat na ongeveer 48 uur de USB connectie ermee stopt en dan altijd tussen 12:25 - 12:45 uur. Het weerstation is net 2 jaar oud en in de windows datalogging niets kunnen vinden.
Stap voor stap het een en ander uitgesloten maar het effect blijft.
Waaronder:
- Automatisch winxp update uitgeschakeld
- Virus scanner verwijdert.
- Geen internet klok update
- Geen powersave instelling voor USB, scherm etc.
- Geen enkel ander USB device aangesloten op de PC.
Er is verder geen sprake van spanningsuitval, de PC is aangesloten op een UPS.
Er liggen ook geen mobieltjes of DEC telefoons in de buurt. Ook zijn er geen luidspreker boxen in de buurt.
Weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn ?
En mooier is: hoe op te lossen.
Sinds enkele maanden stopt de USB connectie ermee (Lost USB connection)
Door nu de USB stekker uit de PC te halen, even wachten en weer aansluiten is de
USB connectie weer terug. De PC resetten heeft hetzelfde effect.
Dan werkt alles twee dagen weer perfect waarna de USB connectie weer uitvalt rond 12:30 uur.
Het valt mij op dat na ongeveer 48 uur de USB connectie ermee stopt en dan altijd tussen 12:25 - 12:45 uur. Het weerstation is net 2 jaar oud en in de windows datalogging niets kunnen vinden.
Stap voor stap het een en ander uitgesloten maar het effect blijft.
Waaronder:
- Automatisch winxp update uitgeschakeld
- Virus scanner verwijdert.
- Geen internet klok update
- Geen powersave instelling voor USB, scherm etc.
- Geen enkel ander USB device aangesloten op de PC.
Er is verder geen sprake van spanningsuitval, de PC is aangesloten op een UPS.
Er liggen ook geen mobieltjes of DEC telefoons in de buurt. Ook zijn er geen luidspreker boxen in de buurt.
Weet iemand misschien wat er aan de hand kan zijn ?
En mooier is: hoe op te lossen.