Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door ws vreewijk
#63999
Hi Nol :)

Was je in de kroten :laugh:

je schijft : station 2 is degene die gerepareerd is

iets lager staat:station 2 en 3 staan uit de wind, station 1 is degene die het weer gaat doen en defect was.


Nou ben ik altijd in voor een leuke puzzel maar hier kan ik geen hout van maken:blush:

Maar jou kennende hebben we snel zekerheid.


Overigens geloof ik dat het gross toch net niet helemaal scherp was want je post is al een paar uurtjes oud en door vele gelezen:lol: :silly: :blink:
Door nolversteeg
#64000
Hoi Cris, ik was ook niet helemaal scherp het gerepareede station is no 2, Ik heb hem zojuist in de lak geset , en kan hij weer naar buiten. Station 1 is degene die op 1,20 meter staat.
Sorry voor het misverstand.

Groetjes Nol
Door ws vreewijk
#64001
Sorry is nergens voor nodig Nol.

Fijn dat het weer werkt ,en bedankt voor je goede tips zoals altijd.

Gr Chris
Door nolversteeg
#64036
Vandaag "even" een scriptje gemaakt om de 3 stations grafisch uit te lezen, en te calibreren, zat wel enige afwijking in, maar dat was volgens mij absoluut. De tijd die er bij staat klopt nog niet, die wordt pas gereset om 0:00 uur , even afwachten tot morgen zodat de hele zaak gestabiliseerd is.
Voorlopig ziet het er naar mijn idee goed uit.
http://meteoeersel.nl/temp_dauw3.php
Blauw is de gerepareerde sensor, morgen ook nog een grafiekje maken voor de Humidity.

Groeten Nol.
Door nolversteeg
#64041
Ik krijg tijdens het verloop van de grafiek een raar gevoel.
sensor 0 is redelijk enthousiast, dit was de spare sensor, sensor 3 (de gerepareerde)zit ook in dezelfde weerhut als sensor0, sensor 4 zit op dezelfde hoogte buiten tegen een muur. op 1,5 meter werwijderd.
ik heb hem nog iets bijgestuurd, maar hij blijft wild. test is nog om de 2 sensors te verwisselen. als dat niets oplevert zal het toch een andere nieuwe reparatie worden.
Wordt vervold.
Gr, Nol
Door ws vreewijk
#64042
Hallo Nol,

sensor 0 is een spare sensor (die had je dus nog achter de hand toch )


Sensor 3 ( voorheen sensor 2) is diegene waar die je hebt gerepareerd,die meting ziet er goed uit toch.


Kortom je hebt weer allerlei sensor nrs door elkaar gehusseld t.o.v je eerdere posting.


Begrijp ik het nu goed dat wat je gerepareerd hebt prima voldoet?

En dat je spare sensor ook reparatie nodig heeft?

Sorry dat ik er weer op inspring maar als steeds de senor nrs wisselen word het er niet makkelijker op om het veraahl te volgen.

gr Chris
Door nolversteeg
#64043
Nee Cris,
Sensor O was een kompleet spare ISS, en sensor 3 is gererepareerd ook ISS, en sensor 4 was bestaand ook een ISS.

en dat de spare ISS 0 ook gerepareerd zal moeten worden zou goed kunnen.

voordeel van de Envoy8X is dat je er 8 ISS stations aan kan hangen.

Gr.Nol
Door nolversteeg
#64099
Ik moet met de billen bloot, En beter nadenken,
Mijn fout is dat ik de werkende sensor als de juiste had bestempeld.
Komt er op neer dat de 2 gerepareerde sensors wel degelijk beter en goed werkte. ze lopen gelijk op SHT 15. en de referentie SHT 11 welke ik nu ook op HWA en voor mijn eigen site gebruik wel degelijk in de min is.
Ik had de zaak bij de grote C al in werking gesteld, maar moet dat herroepen, en ook voor de laatste ISS een sensor bestellen.
Reparatie goed gelukt, maar door het wisselen van diverse stations ben ik in de fout gegaan. @Chris dus gewoon even naar de kroten. hieruit blijkt wel dat de SHT 15 wel degelijk beter is.
Groetjes Nol
Door ws vreewijk
#68188
Beste forum leden,
Helaas na 9 jaar heeft mijn temp/hum vd davis het begeven.
Ik wil er graag een sht15 inzetten,als het niet anders kan dan een sht11
Waar haal ik die snel en gunstig vandaan conrad vraagt
De hoofdprijs.

Groet Chris