Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Gerrit
#64383
Hallo Allemaal.

Ik heb problemen met de regenmeter van de vantage pro2
Deze geeft soms zo ineens 14 mm aan inplaats van de gebruikelijke 0,2
Maandag had ik ineens 30mm had 2 of 3 moeten zijn,in januari is het ook al eens gebeurt.

Nu lees ik dat het eventueel aan een reed contact kan liggen,kan het ook ergens anders aan liggen?
Als er een ander reed contact in zou moeten is deze makkelijk te vervangen,ik heb niet veel verstand van electronica.

Gerrit
Door baroman
#64506
Beste Gerrit

Waarom gebruik je geen Benaderingsschakelaar met tijd vertraging relais voor je vantage pro2 dan ben je van alle problemen af, je kunt achter een relais ook nog meerdere tellers of dataloggers doen.
Met een reed contact heb je alleen maar ellende of ze vriezen vast, maar er is altijd wat mee.

Groeten Ronnie..
Door Gerrit
#64507
Ronnie.

Ik krijg een nieuwe bodem plaat,hopelijk zijn dan de problemen voorbij,een benaderingsschakelaar zegt mijn niet zoveel,kan ik die er dan alsnog opzetten,en is dat makkelijk et doen?

Gerrit
Door baroman
#64509
Het beste kun je even kijken op google hoe een benaderingsschakelaar er uit ziet en dan klikken op afbeeldingen deze doet het altijd.
Alles wat ervoor langs vliegt wordt geregistreerd en dan zorgt het relais voor een maak en verbreek contact.

Groeten Ronnie..
Door Willy Peters
#64510
Ronny,

Heb jij in de Davis regenmeter een naderingsschakelaar toegepast? Zo ja, heb je hier foto's van? Dit verduidelijkt misschien het een en ander?

Willy
Door baroman
#64511
Beste Willy

Ik heb geen neerslag meter van Davis.
Ik meet met een Ota en een Lambrecht.

Groeten Ronnie..

Op de foto zie je de Lambrecht met benaderingsschakelaar.

Groeten Ronnie..
Bijlagen
PC315079.jpg
PC315079.jpg (44.34 KiB) 2807 keer bekeken
Door baroman
#64512
Dit is foto 2 de tijd vertraging relais deze hangt in de schuur en geeft de pulsen door aan de event-recorder.
Hopelijk zijn de foto`s duidelijk, dit is de beste manier van meten.

Groeten Ronnie..
Bijlagen
PC315080.jpg
PC315080.jpg (67.88 KiB) 2807 keer bekeken
Door baroman
#64513
En dit is de opstelling van de Lambrecht.

Deze kost nieuw zo`n 1400 euro. Maar hoe ze het doen bij Lambrecht ik weet het niet 'HET WERKT GEWOON ALTIJD ook in de winter'.

Groeten Ronnie..
Bijlagen
P1025101.jpg
P1025101.jpg (37.55 KiB) 2807 keer bekeken
Door WSParkstad
#64517
Moet zeggen dat ik gelukkig, afkloppen, met de Davis Pro II al 7 jaar geen problemen heb, zowel winter als zomer.
Heb wel een originele verwarming erin geplaatst en bij echt extreem zet ik die pas aan, echte rik merk nu wel dat als die niet aanstaat de rijp ook gemeten wordt als het zonnetje komt.
Dus nu maar ook aan zetten die verwarming als het -1 wordt en het niet sneeuwt ;-)

Hopelijk dat het nog allemaal goed volhoudt wat betreft sensoren van de Davis, eerste wat stuk gegaan is was 3 weken geleden de UV sensor, maar nogmaals mag niet klagen als ik kijkt hoelang het al buiten staat, 7 jaar en onderhoudt 2x per jaar.

Gegroet,

Marcel.
Door osjohn
#64518
Hallo Marcel

Jij heb toch ook eenmaal de condensator vernieuwt ??

Ik heb hem nu vier jaar en eenmaal bij al mijn kastjes 2'temp,en grondwater ook
de condensators vernieuwt.

John