Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Gerrit
#68921
Peter.

Probleem is dat ik de CD van weatherlink kwijt ben,en er ook al jaren niet meer mee werk.
Ik heb ook geen idee welke firmware versie ik heb,maar die zal van 2006 of 2007 zijn.

Ziver ik kan zien is de firmware niet zonder weatherlink te installeren.

Gerrit
Door relin
#68922
Hoi Gerrit,

Firmware versie kan je in de console zien door done ingedrukt te houden en dan "plus" knopje eronder indrukken.
Ik heb onlangs een wat ouder overgenomen VP2 console zelf voorzien van nieuwe firmware zonder gebruik van Weatherlink, via de volgende link :
[url]http://www.davisnet.com/resources/weather-monitoring/#support
[/url]

Stukje naar beneden scrollen en daar staat onder Support rechts een "knop" Software/Firmware.
Zoals eerder vermeld goed kijken welk station jij hebt en download het programma dat de firmware upgrade.

Wellicht heb je hier iets aan, succes.


Groeten Remko.
Door Gerrit
#68923
Op de console staat 27 mei 2005
ik heb een firmware versie gedownload,maar deze ziet de console niet.
Ik ga er eens goed naar kijken
Door Gerrit
#68928
helaas lukt het niet de update te installeren.
De firmware updater kan geen com port vinden.
Bij apparaatbeheer in Win 10 is de vantage wel te zien als com4 met silicon Labs cp102X USB to UART Bridge

Ik kan tot nu toe geen oplossing vinden.

Gerrit
Door pb2rdf
#68942
Gerrit,
Heb je de juiste firmware voor je console gekozen?
Voor een VP console andere firmware downloaden dan voor een VP2 console.
En bedraad of draadloos?
En voor firmware uodate directe koppeling nodig, dus niet iets van Virtual VP er tussen.
Wel de comdriver die USB omzet naar een compoort.
Voor firmware updaten heb je geen weatherlink nodig.

Mocht je WL willen hebben, heb versie 6 beschikbaar als bestand.

Groeten, Peter
Door Gerrit
#68944
Peter.

Het gaat om de console van de vantage pro 2 en als je een firmware hebt van 2005 zoals mijn console kun je die niet rechtstreeks op de console zetten.
Davis heeft jaren een service gehad waarbij je een kastje kon huren wat nodig was voor de firmware,in de firmware van 2006 zat ook een functie die het mogelijk maakte rechtstreeks de firmware er op te zetten.
Als ik dus een nieuwe firmware wil zou ik ergens zo,n kastje op moeten scharrelen,ze zijn nog wel te koop voor 180 euro.

Ik heb gisteren de console meegenomen naar een collega weerman en deze getest op een aantal verschillende kanalen, de ontvangt was prima zonder problemen.

Ik ben er na veel zoeken achter wat hie de problemen geeft.
op kanaal 1 ontvang ik data van een ander station, vandaar de afwijkende temperatuur en de vreemde sprongen in de neerslag die soms zo op 10-12mm stond.

De windmeter ga ik eens uit elkaar halen en kijken of er een of ander contact vernieuwd moet worden,deze geeft wel de wind snelheid weer, maar geen richting, dat moet op te lossen zijn.

Ik heb dus 2 weken data doorgegeven van iemand uit de buurt,eens even uitzoeken wie dat is.

Gerrit
Door pb2rdf
#68946
Hallo Gerit,

Mooi dat je de oorzaak gevonden hebt.
Het ander station opzoeken is niet zo moeilijk.
Als je in je console batterijen hebt, dan je ISS uit zetten.

En met je console in de buurt rondwandelen totdat je data binnen ziet komen.
Er zit helaas geen echte signaalsterkete meter op het console.
Anders zou je er zo naar toe kunnen wandelen.

Als je geen externe kenmerken kan zien van windvaan etc, dan rest alleen het volgende.
Op een aantal punten meten totdat je niets ontvangt.
Op die punten trek je een cirkel van 300m
Waar de cirkels elkaar overlappen zit naar grote waarschijnlijkheid je conculega Davis bezitter.

Succes met spoorzoeken ;)

Groeten, Peter