Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door lammertsm
#66240
Eigenlijk hoor dit in deze topic: http://www.hetweeractueel.nl/forum/davi ... nsor-davis

Die van mij toont het zelfde gedrag als in boven genoemde topic.

De Solar sensor geeft, als het donker is een waarde van 5 weer.
In de log is dit rond 20:00 uur de 19e nov. begonnen.
Als ik de Solar ontkoppel, dan is op de console de waarde --- te zien, dat hoort ook zo.
Sluit ik hem aan, dan is de waarde gelijk 5.
Kan me niet indenken dat de sensor reageert op omgevings licht....... Aan de opstelling is niets veranderd.
Door lammertsm
#66254
Eerst gekeken of ik een lekkende supercap had, gelukkig niet.
Ik heb de contacten vervolgens los gehaald en er contact spray erop gespoten.
Daarna geen waarde van 5 meer op de console en dataloggers maar 0, omadat het al donker was.

Afgelopen nacht netjes 0 weergeven.
Door teesee64
#66256
NOOIT contactspray gebruiken. Dit maakt dat het probleem tijdelijk opgelost is, maar later krijg je daar problemen mee. Naast dat het invreet, trekt het ook nog eens veel vuil aan wat je er bijna niet meer afkrijgt. Contactspray kan sommige kunststoffen ernstig aantasten.
Daarnaast bevat contactspray ook vet, waardoor je helemaal geen verbinding meer hebt na een korte tijd.
Ik zou als ik jou was dat spul er zo snel als mogelijk vanaf vegen en de contacten goed reinigen met alcohol.
Door dibasta
#66257
Hmmm... oke, leek me alweer te mooi, zou nagelak remover wat zijn?? schijnt ook wel goed schoon te maken toch? anders pak ik dat eens (stiekem) van 't vrouwtje af ;)

Gr,
Peter.
Door teesee64
#66258
Daar heb ik geen ervaring mee. Maar alcohol werkt het beste. Eventueel een stukje staalwol gebruiken om de contacten schoon te maken als het erg vuil is.
Meestal is de oorzaak dat er wat lak resten op de contacten zit waardoor er geen goede verbinding is. Komt ook vaak voor bij PCI kaarten voor de pc. Daar zit vanuit de fabriek soms ook nog wat rommel op.
Met wat alcohol kun je dat vrij eenvoudig verwijderen.