Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Sloefke
#68383
Hallo beste lezer,


Graag wil ik op een andere plaats mijn weerdata aflezen.
Ik dacht aan een tweede console. Mijn vraag aan u is
kan ik met een tweede console zonder last hebben van het eerste console data ontvangen van de in de tuin aanwezige sensoren? Ik begrijp dat ontvanst geen probleem is maar ik weet niet of de consoles onderling nog een signaal uitzenden zodat je last heb van de zg "kruismodulatie".


Mijn tweede vraag is dat ik mijn uv en solar sensoren wil verplaatsen . Ik heb last van schaduw van een gebouw in de omgeving. Wanneer ik de sensoren verhoog en daardoor de kabel moet verlengen is dat probleem opgelost tot zonsondergang. Kan ik de draden van de UV en solar sensor verlengen? Indien mogelijk hoeveel meter? Ik kan me voorstellen dat ik door de lange leiding de weerstand vergroot


Graag uw reactie \\\\Groeten

Joost
Door WSParkstad
#68384
Hallo Joost,

Op vraag een kan ik je alvast antwoord geven, het is mogelijk.

Vraag twee durf ik je geen 100% antwoord te geven.

Groetjes.


Marcel.
Door weerstationhoogeloon
#68385
Sloefke schrijft:
Hallo beste lezer,


Mijn tweede vraag is dat ik mijn uv en solar sensoren wil verplaatsen . Ik heb last van schaduw van een gebouw in de omgeving. Wanneer ik de sensoren verhoog en daardoor de kabel moet verlengen is dat probleem opgelost tot zonsondergang. Kan ik de draden van de UV en solar sensor verlengen? Indien mogelijk hoeveel meter? Ik kan me voorstellen dat ik door de lange leiding de weerstand vergroot


Graag uw reactie \\\\Groeten

Joost


Hallo Joost,
de UV en Solar kabels mag je max 38 mtr lang maken volgens deze spec:
http://www.davisnet.com/product_documents/weather/spec_sheets/7876_spec_4Con_Rev_D.pdf
Ik heb zelf geen ervaring met verlengen van sensor kabels, maarik weet dat Davis daar speciale setjes voor heeft: http://www.davisnet.com/product_documents/weather/manuals/07395-010_IM_07957.pdf
Succes!

gr Remie
Door pb2rdf
#68387
Sloefke schrijft:
Hallo beste lezer,

Mijn tweede vraag is dat ik mijn uv en solar sensoren wil verplaatsen . Ik heb last van schaduw van een gebouw in de omgeving. Wanneer ik de sensoren verhoog en daardoor de kabel moet verlengen is dat probleem opgelost tot zonsondergang. Kan ik de draden van de UV en solar sensor verlengen? Indien mogelijk hoeveel meter? Ik kan me voorstellen dat ik door de lange leiding de weerstand vergroot


Graag uw reactie \\\\Groeten

Joost


Joost,

Alternatief : verplaatsen hele ISS ?
Mbt verlengen, hangt af van hoeveel meter je daarvoor denkt nodig te hebben.
Ik weet niet of de UV en Solar sensoren hun data digitaal versturen, bv I2C.
In dat geval moet je denken aan de voedingsspanning van beide sensoren, als je kabels verlengt.
En hoe wil je ze verlengen? Koppelstuk? Dan dat intapen met vulcanisatietape tbv waterdicht afsluiten.
Vraag kan je misschien beter aan Davis support vragen, hopelijk krijg je daar een juist antwoord.

grtn, Peter
Door Sloefke
#68388
Hallo Peter


Bedankt voor je reactie. Het verplaatsen van het console is nou juist wat ik niet wil. Het console staat keurig in de kamer en dat wil ik daar houden. Mijn "mancave" ligt een 10 meter verder in de tuin. Daar staat mijn apparatuur. Daar wil ik ook een console hangen. Momenteel kijk ik op mijn kleine pc met teamviewer. Ik wist niet met welk protocol de ISS werkte. Of het ook nog een signaal terug stuurde naar de de ontvangers van de sensoren. Ik was bang voor interferentie. Maar ik begrijp dat de ISS alleen ontvangt dan moet het mi geen probleem zijn

Maar bedankt voor je info

Gr Joost
Door Sloefke
#68389
Hallo Remie,


Hartelijke dank voor je info. Dit is waar ik naar zocht.
Na de specificaties gelezen te hebben denk ik dat het moet lukken de kabels van de sensoren te verlengen. Ik zie ook dat ze met koppelstukjes werken. en met lassen.

Bedankt Joost
Door Sloefke
#68390
Hallo Peter,


Misschien is het duidelijk dat ik een tweede console wil hebben :)


gr

Joost