Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Bonne
#69097
Mijn temp/hum sensor van de VP2 is defect (2e keer al in 10 jaar) waardoor een te lage RV wordt weergegeven. Een nieuwe is onderweg, maar deze dagen dus een onjuiste RV.

Gr. Bonne
Meteo Grou
Door SpeedyGJ
#69103
Idem hier het zelfde probleem helaas en komt net even ongelegen door de hoge kosten van de maand december.
Blijf het maar apart vinden dat goedkopere weerstations het toch een stuk langer volhouden, die van mij is 2 jaar oud en valt net buiten de garantie wat natuurlijk weer heel erg lullig is.
Wat dat betreft mag Davis wel 5 jaar garantie gaan geven, maar dan verdienen ze er niks aan ;)
Door osjohn
#69105
Ik heb de temp/hum al drie maal vernieuwt, VP2/plus. Mijn VP hangt 1.50 boven een grasland wat zeker nu en in het voorjaar vaak vochtig is zodat er mist ontstaat.
De VP zuigt de lucht van onder af aan en is dan erg vochtig dat ook tussen de sensor en printplaat komt en daardoor sluiting maakt.

Dit is een grote fout van Davis wat normaal niet mag gebeuren. Ik moet nu weer nieuwe bestellen. Hen een complete nieuwe VP2/plus als onderdelen liggen en nog een temp/hum sensor, al de sensoren al gebruikt omdat de stuk waren.

Groeten John
Door Bonne
#69106
Een nieuwe temp/hum sensor geplaatst m.b.v. een video Altijd handig zo'n video, omdat je dit werk niet dagelijks doet.
Het functioneert weer goed. Hopelijk voor langere tijd.

Er zat trouwens aardig wat vuilaanslag binnenin de VP2 weerhut, ook op de temp/hum sensor. Dat komt volgens mij mede door de ventilator. Toch maar iets vaker schoonmaken. Hoe dat moet staat ook op de video.

Gr. Bonne
Door Roelof
#69146
Helaas ook bij mij waarschijnlijk een defecte sensor.
Ik heb de laatste tijd erg extreme waarden van 55 graden en meer.
Ik kan me niets anders bedenken dan dat dit de sensor is.
Als er iemand is die hier een andere kijk op heeft hoor ik dit uiteraard graag.

Roelof meteo-sleen.nl
Door SpeedyGJ
#69157
tjabine schrijft:
Mijne doet ook raar.
Een 2009 model rev c, hum veel te laag.
Misschien is dit een goede vervanger? Bijna 80 euro goedkoper!
https://www.scaledinstruments.com/product/davis-pro2-compatible-si-sht15-upgraded-generic-pro2-digital-temperature-humidity-sensor/

Gr Ron.


Lijkt bijna te mooi om waar te zijn.
Is wel zonder het witte kapje maar de oude zou moeten passen neem ik aan.
Als iemand hier ervaring mee heeft dan willen we dat graag weten, dan zouden we dat in 1 bestelling kunnen doen gezien het wel uit het buitenland moet komen.
Door T.J.
#69159
Op e-bay zijn ook wel vervangers te vinden, ik heb in het verleden ook al eens een humidity sensor vervangen van een WMR 200.
Er zijn echter veel verschillende te koop, met verschillende nauwkeurigheden.
En ze zijn niet allemaal compatibel, prijs is echter een fractie van een originele.
Proberen waard.....
Volgend item is dan hoe alles weer vochtbestendig te krijgen.
Hier zijn echter ook wel mogelijkheden voor.
Op het WX forum kun je ook veel info vinden.
Ben benieuwd hoelang de mijne het uithoudt.

Groeten Tjeerd