Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door WSParkstad
#69245
wvdkuil schrijft:
Een Davis link is natuurlijk geen reclame, geen enkele link naar een fabrikanten website is dat volgens mij.

Wim



Hallo Wim,
Was een link naar een winkel en dan was het wel sluip reclame ;-)

Groetjes,

Marcel.
Door SpeedyGJ
#69246
T.J. schrijft:
WSParkstad schrijft:

Begint men nu al met 1 april grapjes.
Zou het pas geloven als er een originele Davis link bij zou staan


Haha dat was ook het eerste wat ik dacht, wat een apart design, je zou er bijna een paasei in kwijt kunnen;)
Het zal voor mij niet zoveel uitmaken of het nauwkeuriger is bij harde wind.
Zit hier vrij luw.
Maar in Dokkum (@SpeedyGJ) misschien meer in de vrijheid?
Denk dat de V stations hier meer aan hebben.

Ben toch wel benieuwd of er iemand mee wil testen....
En dan de resultaten hier delen.

Groeten Tjeerd


Helaas is dat lastig te testen, want ja elke regen en bui is weer anders natuurlijk.
Beste vergelijking is om 2 regenmeter bij elkaar te leggen en op die manier tijdens harde wind kijken of het veel uitmaakt.

Mijn station staat op thuis locatie, ik ben dat vergeten aan te passen. Regenmeter staat op dak en ja daar staat het meeste wind, met geluk kan ik het vergelijken met het station hier 400m verderop die ook van Davis is, meestal loop ik achter dus moet het even bekijken of het wel veel nut heeft.
Is deze mooier? Eerlijk zijn? Nee liever behoud ik gewoon de bestaande.
Door WSParkstad
#69247
Heb beetje bekeken en over nagedacht en hoeft een vernieuwing niet altijd beter te zijn.
Net zoals al beschreven is de vraag is deze ook verwarmt, nee dan zie ik geen meer waarde zo ja wel dan hebben we weer een score meer.

Ondanks dat het niet altijd koud en sneeuwt hier vind ik persoonlijk dat er wel idd een verwarming erin moet.
Kan er van genieten als sneeuwt en men toch de neerslag ziet van op dat moment en niet paar uur of dagen later als er dooi is.

Blijf ook bij mijn oudje van 10 jaar oud ;-)
Door baroman
#69257
Beste veervrienden

Deze neerslagmeter zit ook al bij Wittich & Visser in het assortiment en met de letterlijke tekst.

Regenmeter model ARG100 diabolo

Een conventionele regenmeter heeft last van de luchtstroom, zodat de opvang minder is. De betaalbare AGR100 aerodynamische regenmeter is ontworpen om dit effect te minimaliseren door een verminderde luchtweerstand.

De opgevangen regen wordt gemeten door de bewezen tipping bucket methode die voor een contactsluiting zorgt bij iedere kanteling.
Bron: Wittich & Visser

Of hier een verwarming in kan, dat weet ik niet.

Wij weeramateurs geven best aardig wat geld uit om zo goed mogelijk te kunnen meten.
Ik kan dan ook niet bij iedereen in de portemonnee kijken maar even een tip van mijn kant.
Ik meet zelf met een Lambrecht type 15188 H hier zit dan ook een verwarming in is best wel prijzig kosten ongeveer 1800 Euro maar echt deze werkt altijd en heeft bijna geen onderhoud nodig.
Deze neerslagmeter is ook verkrijgbaar in een 0.2 mm tip bij firma Bakker & Co
Hierbij de link:http://www.bakker-co.com/bnc-lambrecht-automatische-neerslagmeter-15188-2/

Groeten Ronnie..
Bijlagen
Diabolo.jpg
Diabolo.jpg (50.81 KiB) 2027 keer bekeken
Door T.J.
#69294
Pffff 1800 euri voor een regenmeter.
Het moet leuk blijven.
Ik zou zelf dan nog even doorsparen voor een Lufft all in one.
Ik ben echter zeer tevreden over mijn Davis.
Kan ik nog wel wat uitbreiden tzt.

Gelukkig is er voor ieder wel wat wils op de markt in vele prijsklassen.

Wat hebben we een mooie hobby.....

Groeten Tjeerd