Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
#72017
Davis heeft zijn regenmeters aangepast naar een methode met een "lepeltje" ipv wipwap.
Heeft iemand dit in gebruik en is dit nauwkeuriger dan de originele methode met reedswitch.
Ik heb soms nogal verschil in neerslag vergeleken met omliggende stations.
Op wxforum is er een draadje over en ben wel benieuwd naar ervaringen ermee.
Misschien dat ik mijn regenmeter ga ombouwen.
#72032
Werkt goed, heb de Davis in gebruik sinds vorige maand. Ik vergelijk de metingen nog regelmatig met mijn vorige station Oregon WMR 200 (ondanks dat dit station een minder nauwkeurige interval heeft voor de registratie van de neerslag).

Hierbij enkele foto's van het mechanisme:
Afbeelding

Afbeelding

Verder heb ik de sensorhut uitgebreid met een 'Fan Radiation Shield Kit' (DAV-7747), deze draait enkel als de zon schijnt (bewust geen 24h circulatie gekozen). Het viel mij op dat het onderste zonnepaneel, wanneer de zon niet loodrecht op het paneel schijnt soms net te weinig vermogen heeft (te laag voltage) om de fan te laten draaien. Daarom heb ik het bovenste paneel in serie geplaatst volgens het onderstaande schema. Nu genieten van het station, de dataregistratie en hopelijk veel extremen (lage temperaturen).

Afbeelding

Schema:
Afbeelding
#72046
Hallo Wietse.

Ik ga binnenkort mijn wipwap systeem ombouwen, kan op een redelijk eenvoudige manier.
Ook ik heb een daytime fan kit op mijn weerhut gezet een tijdje terug.
Echter door de plaats van de hut, noorden in de schaduw, en het feit dat ik mijn temperatuur meting op een andere locatie als bij de ISS doe, kon ik van het bijgeleverde zonnepaneel geen gebruik maken. Ik heb de fan van netvoeding voorzien en deze draait nu 24/7 op 3V.
Komende week weer een schoonmaakrondje doen van fan en overige onderdelen.


Groeten Tjeerd