Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
#72547
Ik heb alleen ervaring met een RJ-12 stekker van een temperatuur sensor. Van de RJ-12 stekker is het klik clipje afgebroken toen ik de draad door een mantelbuis trok. Er zitten in de RJ-12 zes draden waarvan er maar vier gebruikt worden: wit, groen, geel en blauw. De rode en zwarte draad worden niet gebruikt. Maar hoe dat zit met de windmeter weet ik niet. Wel weet ik dat de vier draden die gebruikt worden in de temperatuur sensor zitten zo op de printplaat gesoldeerd dat je niet makkelijk er nieuwe draden aan kunt zetten. De draden worden "beschermd" door een plastic plaat die over de vier draden geplakt is om vocht tegen te houden.
Gebruikersavatar
Door Luc
#72551
BertF schreef: 04 okt 2020, 17:46 Weet iemand hoe ik de kabel vd windmeter model 6410 kan vervangen.

BertvFleurbaaij
Bedoel je hoe je ze in de windmeter zelf weer kunt aansluiten? Je kunt eventueel net buiten de windmeter de kabel doorknippen. En daar dan een nieuwe aan vast solderen. Er zijn waterdichte krimpkousen verkrijgbaar om de soldering ook waterdicht te beschermen tegen weersinvloeden. Dit doen wij ook geregeld om kabels te verlengen en werkt goed.