Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
#72676
Mijn Davis station heb ik 2008 gekocht en in juli 2013 verschenen de eerste barometer hikje in de Vantage Pro 2.
Eerst dacht ik dat het aan de Flat kabel lag omdat de Barometer het weer deed na het schoon maken.
Op internet kwam ik iets tegen : Iemand die het zelfde probleem had en het barometer module had vervangen.
Het was voor mij de eerste keer dat ik wat besteld uit China omdat ik het module niet in Nederland kon bestellen.
Na aankomst van het module heb ik het oude module los gesoldeerd en het nieuwe module geplaatst.
Wel had ik een hete lucht soldeerbout besteld voor deze klus.
Het is een lastig klusje en het is verstandig om op internet goed te kijken hoe er gesoldeerd moet worden.
Schone soldeerpunt en Flux gebruiken, niet te hoge temperatuur zijn aandacht punten.
Het nieuwe module geplaatst en dan kijken wat er gebeurd na het plaatsen van de batterijen.
De barometer werkte gelijk .
Het is nu 2020 dus nog steeds een voldaan gevoel.
Helaas kan ik de foto van het nieuwe niet module plaatsen.
Oude module heeft opschrift : 34BM3819Z
Type nieuwe module :MS5534B
Bijlagen
2.JPG
Print schoon gemaakt.
2.JPG (174.31 KiB) 5049 keer bekeken
1.JPG
Het oude module verwijderd.
1.JPG (173.02 KiB) 5049 keer bekeken
barometer fouten 1 dec 2012.jpg
De eerste barometer hikjes.
barometer fouten 1 dec 2012.jpg (309.29 KiB) 5049 keer bekeken
#74507
Even kickje. weet jij nog waar je deze hebt gekocht, vermoed dat die in 1 van mijn consoles ook stuk is namelijk. Barometer geeft maar even ruim 600 hPa aan.. en dan ineens weer bijna 1100 hPa