Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
#72684
In 2014 is bij mij de super cap defect gegaan.

Vervangen natuurlijk en alles werkte weer perfect.
De zender van de wind meter staat niet helemaal op het zuiden dus 1 keer per jaar moet er een nieuwe batterij in.
Geen probleem dus , maar het viel mij op dat hij regelmatig leeg was de 3 volt batterij.
Dus in Oktober 2014 de Transmitter kit onder zocht en en de print was beschadigd door het zuur van de lekke super cap.
Ik verwachte niet dat ik dit kon repareren dus een nieuwe transmitter kit besteld.
Maar ik kon het niet laten om toch te proberen om het op te lossen met als resultaat de OV Transmitter kit werkte weer naar behoren.
Het is nu 2020 en hij draait nog steeds.

Dus maak het om de super cap goed schoon zodat de schade hopelijk beperkt blijft.
en elk jaar even kijken kan geen kwaad.
Ik heb reserve caps liggen te weten : 3 volt 10 uF en 2,7 volt 50 uF maar je zal het zien dan lekken ze niet.
Beter zo denk ik maar.


Wat belangrijk is mocht de super cap lek zijn kijk op de print nabij de super cap goed na en maak dit goed schoon met een wattenstaafje met alcohol.
Ook heb ik een connector aansluiting gemaakt zodat ik de super cap snel kan wisselen.
Bijlagen
3a.png
Connector met super cap.
3a.png (498.45 KiB) 2124 keer bekeken
2a.JPG
Tantaal Elco geplaatst en print gesoldeerd.
2a.JPG (48.21 KiB) 2124 keer bekeken
1a.JPG
Super cap vervangen, print ging stuk.
1a.JPG (43.17 KiB) 2124 keer bekeken
#72695
Handige tip van het toepassen van een connector voor de supercap.
De mijne nog niet stuk, maar ga dat zeker doen, heb nog wel wat connector (Arduino) liggen.

Dank u!
#72738
Bedankt Tjeerd voor je reactie.
Even je site beken en het ziet er zeer mooi uit.
Voor de goede orde de connector aan de Super Cap had ik gezien bij een Duitse Collega laat ik maar zeggen.
Deze had ik gegoogeld en daar heb ik een Word bestandje van gemaakt al een tijd terug.
Alle Eren gaat eigenlijk naar deze meneer.

Wetterstation Marthalen - Wetter Live - Philipp Keller
Ik kan de link niet vinden maar ik zet er nog een screenshot bij.
Het hele bestand is te groot.

Vr.Gr. G.C. Drijver.
Bijlagen
4.jpg
4.jpg (203.2 KiB) 2034 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (361.6 KiB) 2034 keer bekeken
1.jpg
1.jpg (202.66 KiB) 2034 keer bekeken