Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door paul52
#72893
Beste weervrienden

Vraagje:ik heb een datalogger Davis 3465 CA94545 met een rj45 aansluiting.kun je deze ombouwen naar een usb aansluiting.Graag zie ik jullie reactie´s tegemoet.Dankjewel
Gebruikersavatar
Door T.J.
#72895
Gewoon een RJ45 naar USB adapter gebruiken lijkt mij.
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#72896
Weet je zeker dat het een RJ45-poort is?
Google is dan uw vriend: via 'Davis 3465 rj45' krijg je direct een hint naar 07395_356_WeatherLink_Live_manual.pdf
Ook te vinden onder titel 6100-WeatherLink_Live_manual.pdf
Volgens dat manual dient die RJ45-socket voor aansluiting van een ethernet-kabel.
Met een usb<>rj45-adapter emuleer je daarvoor een ethernet-interface aan de usb-kant.
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72897
Dit is de logger die u vermoedelijk heeft.
Het is geen RJ45 aansluiting maar meer een telefoon aansluiting.
WeatherLink with Serial Port Connection (# 6510SER)
• Data logger with serial connector
• 8' (2.4 m) cable with connector
• Blue serial port adapter: 9-pin adapter to connect the data logger to a 9-pin
serial port.
Met het blauwe blokje https://www.davisinstruments.com/produc ... db9-cable/

Als u het blauwe blokje niet meer heeft, moet u zoeken naar een serial rj15 to usb, als het bestaat.

Anders even navragen bij de twee bekende Nederlandse Davis leveranciers. Die hebben echt alles en mij al vaak uit de brand geholpen.

Wim

P.S.
Davis 3465 CA94545 is het post adres van Davis in California
3465 Diablo Ave, Hayward, CA 94545

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#72898
Er is nog een Davis logger die heeft wel een rj45 aansluiting, een female versie.

Maar die kan helaas niet omgevormd worden tot een USB logger.
Intern is dat een Davis seriele logger met een ingebouwde serieel naar ip converter.

Voordeel is dat u die op ieder netwerk kan aansluiten, geen WiFi, met een kabel.
De meeste (bijna alle) weer-programma's kunnen dan die logger gebruiken. dus de console hoeft niet naast de computer te staan.

Kunt u laten weten welke logger u heeft? Dan is er meer informatie te geven.

Wim
Bijlagen
6555IP.png
6555IP.png (130.61 KiB) 2770 keer bekeken
Door paul52
#72900
Beste heren Dank voor jullie antwoorden.Het is inderdaad een telefoonstekker maar kan op internet helaas geen overloper vinden naar usb.Wordt dus toch sparen voor een nieuwe :|
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#72902
Paul,

Vragen in deze tread onbeantwoord, maar misschien richtinggevend voor een praktisch antwoord:
1) hoe gebruik je die datalogger nu?
2) wat is het volledige type-nummer van je datalogger volgens label?
Door paul52
#72903
De datalogger zat bij een davis vantage pro 1. A20401A56 NA

De rest van de cijfers en letters verwijst naar het adres van davis en krijg verder niks gevonden
over deze datalogger