Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door egmondaanzee
#73590
Ik heb een Davis Vantage Pro2 die al een paar keer Low Battery heeft aangegeven.
Op aanraden van dit forum is de supercel vervangen en een nieuwe batterij. Helaas na een week nog steeds deze storing. Hierna nog het zonnepaneel (die nog goed is) direct op de print gesoldeerd en weer een nieuwe batterij. Na een week weer battery low. Daarna een extra zonnepaneeltje parallel er overheen gezet.
Nu heeft hij t weer. Iemand nog tips?
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73591
Als electro-technicus, lezend als 'Davis-outsider' lijken er 2 aspecten mogelijk
(maar nader onderzoek vraagt kennis van de voedingscircuits):
a) het zonnelaadcircuit voor de voeding is defect (=> geen oplading vanuit de zonnecel)
b) een of meer 'consumenten' hebben 'overmatig honger' (=> te snelle leegloop van de cel/batterij)

a) kun je controleren met een multimeter op de uitgang van het laadcircuit
Klinkt simpel, maar kan praktisch wel moeilijk zijn, want voldoende zonlicht nodig + geschikt meetpunt nodig voor correcte meting
b) is op zich het moeilijkst te bepalen
Gezien de huidige weercondities is vocht een mogelijk veel voorkomende, slechte invloed.
Check: Is alles goed droog, zodat nergens kortsluiting/verlies-door-vocht van toepassing is?
Door egmondaanzee
#73601
Bedankt voor je antwoord.
Het zonnepaneel gaf binnen gewoon onder de kunstverlichting al 3volt. Hieruit maak ik op dat deze niet stuk is. Het vreemde was ook dat de supercel er ook niet stuk uit zag , maar deze had ik uit voorzorg wel gewisseld. Inmiddels heb ik een voeding aangesloten op de buitenconsole, dus hoop ik dat het probleem is opgelost.
Nogmaals dank.