Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door GerD
#73714
Davis Airlink,

Ongeveer een week geleden besteld en de volgende dag al in huis.
De Airlink is niet groter als een pakje sigaretten.
Na het uitpakken van de Airlink hoorde ik wat rammelen in het apparaat.
Wat ik normaal niet doe maar omdat ik wilde weten of dit niet een soldeer druppel is heb ik de Airlink open gemaakt.
Wat er uit viel was een klein stukje kunstof wat niet vanuit het kasje kwam , zie foto 1 rechts nabij het gaasroostertje.
Als je de Airlink open maakt kun je het beste na het los schroeven het kastje omdraaien zodat alles op zijn plaatst blijf. (Is niet erg op zich).
Op foto Twee zie je de Elektronica met link de Fan en het blauwe gedeelte is de Lazer meetunit van het merk Plantower.
Er zit geen filter of rooster tussen de fan ,je kunt de fan zien draaien als je er spanning op zet.
Je kunt het gaas roostertje wel wisselen met het open roostertje, het beïnvloed wel iets de nauwkeurigheid volgen Davis.
Daar ik twee zelfbouw fijnstof unit heb gebouwd valt het mij op dat de fan constant blijf draaien wat bij de zelfbouw stopt om de levens duur van de fan te rekken.
Ook zie ik de IC ESP32 voor de aansturing, daar tussen zit een rond reset knop je.
Deze is van zacht materiaal, ik had liever gezien dat dit van hard kunstof is omdat je met een dunne paperclip door de behuizing niet kunt voelen of je dit knopje indrukt met kans dat dit op den duur stuk gaat.
Nadat de Davis app geïnstalleerd is en de bluetooth functie op de smartphone is ingeschakeld kun je de Airlink onderspanning zetten.
Het blauwe led lampje bij de Fan knippert zodat je met de Davis app de verbinding tot stand kunt brengen.
Je kunt kiezen tussen stand Alone of externe.
Dit ging goed tot dat er gevraagd werd om een wachtwoord in te vullen.
Ik dacht dat er een aparte wachtwoord moest worden ingevuld maar dit moest het Wifi wachtwoord van mijn router zijn en dus kreeg ik een foutmelding.
Deze foutmelding kreeg ik niet weg en in het scherm werd vermeld om contact te zoeken met Davis ondersteuning.
Het is mij toch gelukt om de Airlink in te schakelen en het juiste wachtwoord in te vullen wat ik niet in de gebruiksaanwijzing kon vinden.
Om dit menu te vinden:
Start de Davis app op toets nu op het poppetje links boven en je ziet je account en gegevens.
Toets nu op de naam van je weerstation net onder Devices toets nu op Davis airlink EDIT en toets nu op NETWORK SETTINGS.
In het volgende menu kun je de TEST Mode en Edit INTERNET CONNECTION aan toetsen.
Hierna kun je de Davis Airlink weer opnieuw koppelen en de juiste WIFI wachtwoord in vullen.
Bij het juiste volgorde krijg je de melding AIRLINK ONLINE.
Nog een opmerking die ik niet kon vinden is waar plaats je de Davis Airlink.
Op internet word een hoogte van 1,5 a 3,5 mtr geadviseerd.

Vr.Gr. Ger D.
Bijlagen
Foto 2.jpg
Foto 2.jpg (201.57 KiB) 3995 keer bekeken
Foto 1.jpg
Foto 1.jpg (159.14 KiB) 3995 keer bekeken