Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door jwruitenberg
#73758
Beste mensen,

Van de Vantage Pro heb ik de 7345 regenmeter, oftewel met de enkelvoudige lepel. Nu wilde ik die ijken, maar ik kwam erachter dat het best lastig is omdat de bout om te stellen in een zwart kunststof kokertje zit. Misschien zie ik iets over het hoofd, maar daardoor kom ik niet goed bij de bout.

Zijn er mensen die hetzelfde ervaren? Of een oplossing daarvoor hebben?

Hartelijke groet,

Jan Willem Ruitenberg
Gebruikersavatar
Door T.J.
#73777
Van het wxforum:

Just recently , upgraded my VP2 of 11yrs to a new VP2, and mine came with the new tipping spoon, after 3 light rainfall events found mine to underreport significantly( Have read that most have found just the opposite to be true), compared to my Stratus gauge. The tipping spoon is much easier to adjust/calibrate than the tipping buckets to me, just remove the top screw and the top separates from the base, underneath you will find a 1/4" hex bolt to make the adjustment. Mine has now been exactly in line with my Stratus Gauge on most events, or within .01" so far. Need more rain events to make a final assessment here.

Schroefje bovenop losdraaien en boven kant kan eraf, daaronder zit een stelschroef.

Succes
Gebruikersavatar
Door osjohn
#73778
Regensensor met enkele lepel.
Beter tegen vocht beschermde reed switch assembly. En uitsterst eenvoudig te vervangen.
Nauwkeuriger meting dan tipping bucket variant +- 3% i.p.v. +- 4% (tipping bucket).
Deze tipping bucket kan NIET gecalibreerd worden (Davis support, jun 2020)

Groeten John