Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Gebruikersavatar
Door T.J.
#74479
Kwam een nieuwe thread tegen op het WX forum.
Het lijkt erop dat Davis eindelijk met een nieuw type console gaat komen!!!!
Hmmm dat wordt dan ook wel eens tijd
Specs etc weet ik niet maar lijkt erop dat het een touchscreen heeft evenals een SD kaart slot.
Ik hoop dat het volledig compatibel is met de Vantage Pro 2

Kijk op

https://www.wxforum.net/index.php?topic=44859.0

En Davis gaat wat nieuws presenteren op CES

https://facebook.com/events/s/davis-ins ... 794109589/

Productpagina van Davis:

https://www.davisinstruments.com/collec ... nk-console
Gebruikersavatar
Door WSM
#74480
Heb je linkje naar die video? Hoop dat de nieuwe console ook de extra sensoren laat zien.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#74482
Staat op Facebook link

Nog even de manual doorgelezen.
Beetje teleurgesteld want:

Geen logger connectie, alles gaat via weatherlink
Dus je kunt niet even de nano sd in de console pluggen, overstappen zit er voor mij niet in.
Ook de prijs.....499 pond in Engeland.... oeffff

Gemiste kans van Davis mijns inziens
Gebruikersavatar
Door Ronnie
#74483
Hij kan wel data ontvangen van je console.

Can I use my existing Vantage Vue Console or Vantage Pro2 Console with the new WeatherLink Console?
Yes. Your older console is a powerful transmitter that can retransmit to your new WeatherLink Console. Refer to the original Vantage Pro2 Console User Manual or Vantage Vue Console User Manual to learn how to set up your old console to retransmit on its own ID number. Choose any open ID.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#74484
Ja dat is mogelijk,

Misschien dat er via een API de data is te achterhalen uit de communicatie tussen console en LAN
Staat inmiddels op de site van een leverancier uit Zoetermeer voor 449 euro
Gebruikersavatar
Door osjohn
#75055
Oude console draait een jaar op batterijen, de nieuwe op externe voeding.
de oude console kan zenden, de nieuwe niet.
Ook de oude heeft meer instel mogelijkheden

Voor mij is de oude beter als de nieuwe.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#75056
Ik heb de nieuwe console nu een tijdje in gebruik
Het heeft voor- en nadelen....
Nadelen zijn inderdaad geen retransmit mogelijkheid en (nog) geen API mogelijkheid, grootste nadeel vind ik persoonlijk dat er geen slot is voor een logger zodat mijn meteobridge nano erin kan, ik gebruik dus mijn oude console ook nog hiervoor
Voordelen zijn dat je meerdere (8) ISS/ transmitters kunt ontvangen, Airlink is nu sinds kort ook weer te geven, kaart met stations in de buurt, zelf in te delen display, mooie grafieken, goede voorspelling, klimatologische weergegevens, automatische dim mogelijkheid met evt sleep functie, meerdere alarm melodiën voor elk alarm apart te selecteren etc.
Davis is druk bezig met firmware updates om de console te verbeteren, dit heeft tijd nodig maar het wordt beter

Nog een nadeel wat ik moet noemen, het scherm, het is een LCD scherm maar vertoond nu al inbrand verschijnselen
Bij gewone weergave valt dat niet op maar bij donker scherm duidelijk zichtbaar, hier had wel een wat beter scherm gebruikt mogen worden voor de pijs van deze console....
Er zit ook een SD kaart slot in, maar dat wordt momenteel niet gebruikt, in de toekomst mogelijk wel voor lokale data opslag
De console heeft een ingebouwde back up accu welke de console een dag van stroom kan voorzien in geval van stroom uitval

De mogelijkheden van deze console zijn nog niet volledig ontwikkeld, er zijn, naar mijn mening, nog verbeteringen in de data weergave mogelijk, zoals bijvoorbeeld roterende data weergaven zoals ook bij de Ecowitt consoles en een vergroting van het aantal weergaven op het scherm, nu is dat maximaal 6 data sets + wind in het midden
Dit zal ten koste gaan van de weergave grootte, maar dat vind ik prima

Ik ben wel tevreden met de nieuwe console, maar uit noodzaak moet ik toch nog mijn oude console gebruiken voor data upload naar het internet met de meteobridge Nano SD wat dan het grootste nadeel is