Pagina 1 van 1

Registratie- en activeringsproblemen Davis Airlink (opgelost)

Geplaatst: 21 mar 2023, 19:22
door sjulp
Hallo,

Na aankoop van een Davis AirLink slaagde ik er maar niet in om de sensor te registreren/activeren. Bij de laatste stap - connecting David Cloud- kreeg ik steeds de error 0x3004.
Een eerste contactname met de helpdesk van Davis leverde geen oplossing op. Procedure werd op verschillende locaties uitgeprobeerd maar telkens opnieuw liep het op het einde vast. Nadat de verkoper zelf contact met Davis had, werd geopperd dat het wel eens aan Android zou kunnen liggen. En jawel, nadat ik een iPhone voor de registratie/activering heb gebruikt, werk alles probleemloos.

Omdat ik blijkbaar niet enige was met dit probleem, leek het mij nuttig dit hier te posten.

Zelf heb ik er een nieuwe (modernere) modem van Telenet aan over gehouden :D

Re: Registratie- en activeringsproblemen Davis Airlink (opgelost)

Geplaatst: 21 mar 2023, 19:55
door Weerstation Bladel
Vreemd, ik kon mijn AirLink probleemloos werkend krijgen via Android (2021). is dit misschien iets van de laatste versie(s)?

Re: Registratie- en activeringsproblemen Davis Airlink (opgelost)

Geplaatst: 22 mar 2023, 00:10
door sjulp
Ik denk dat het inderdaad een recent probleem is. Tijdens mijn telefonisch contact met de helpdesk van Davis werd me vorige week gezegd dat het probleem bij mijn modem lag (niet dus). Tegen de verkoper opperden ze deze week dat het wel eens aan Android kon liggen. Verkoper kreeg recent meerdere gelijkaardige klachten en had dezelfde foutmelding met zijn Android toestel. Ik heb afgelopen 2 weken tientallen keren geprobeerd met zowel Android gsm als tablet, zonder succes. Vandaag 1x met iPhone van iemand anders en onmiddellijk verbinding.
Ik zie in de Play Store dat ze de Weatherlink app geüpdatet hebben op 08/1/23, misschien dat toen iets is fout gelopen. Benieuwd of er binnenkort een nieuwe update komt ;)