Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Eckie76
#13180
Regelmatig duiken er op de voorpagina windsnelheden op van amateurs van exact: 92,0 km/h. Ik ben even op onderzoek uitgegaan omdat ik dit probleem zelf ook had met mijn WS 2300 van Lacrosse.

Dit heeft te maken met een hardwarefout, die ook in de voorloper WS 2300 Lacrosse/Matrix zat en dus helaas ook in de WS 3600 opduikt.
Dit kan te maken hebben met de gevoeligheid van de kabel die de windmeter verbindt met de hoofdunit. Meestal treedt dit op bij nat weer. Het probleem kan verholpen worden door een beter geïsoleerde "telefoonkabel" te gebruiken.
Door Eckie76
#13182
Hallo Nol,

er wordt nergens duidelijk wat het probleem is, maar de windmeter zou tot 180 km/h kunnen meten.
Ergens zal er wel een impuls door vochtigheid ontstaan die een vaste baan volgt zodat telkens die waarde wordt aangegeven.

Zorg ervoor dat de kabel nergens direct contact kan maken met water ( klinkt logisch, maar ik heb stations gezien, waarbij de kabels in plassen water lagen op een garagedak!!)

Groet Olaf
Door nolversteeg
#13183
Hoi Olaf,

Is inderdaad heel vreemd, Ik ben een echte techneut en probeer altijd de oorzaak te vinden van een probleem zodat vervolgproblemen uitgesloten worden, dit is op het technische vlak het meest voor de hand liggend,als je dan weet waarom het die waarde exakte heeft kan je het probleem te lijf gaan, zo ook de grote regenwaarde van Luc wat als oorzaak had een verstopte regenmeter kan er bij mij niet in of hij heeft volgezeten en de verstopping is ineens verdwenen.Leuk is het om de exacte oorzaak te Weten en wat het gevolg daar van is.

Grieten Nol
Door Eckie76
#13189
Luc heeft een Davis en zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit zo'n foutmelding meegemaakt. Kan zijn dat het aan Weatherlink ligt, maar een verstopping kan volgens mij niet zoiets veroorzaken.
Door Meteonoord
#13190
Eckie76 schrijft:
Luc heeft een Davis en zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit zo'n foutmelding meegemaakt. Kan zijn dat het aan Weatherlink ligt, maar een verstopping kan volgens mij niet zoiets veroorzaken.


Zou het zo kunnen zijn dat Luc bij het reinigen de wip wap aan het werk heeft gezet ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door tinuz97
#13191
Meteonoord schrijft:
Eckie76 schrijft:
Luc heeft een Davis en zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit zo'n foutmelding meegemaakt. Kan zijn dat het aan Weatherlink ligt, maar een verstopping kan volgens mij niet zoiets veroorzaken.


Zou het zo kunnen zijn dat Luc bij het reinigen de wip wap aan het werk heeft gezet ?

Groet,

Bert J. van Bergen

Denk het niet,want volgens mij is Luc een uitstapje aan het maken en dus niet thuis (staat althans in een pm bij mij)
Misschien een grappige buurman met een tuinslang? :woohoo:
#13207
Eckie76 schrijft:
Luc heeft een Davis en zover ik me kan herinneren heb ik nog nooit zo'n foutmelding meegemaakt. Kan zijn dat het aan Weatherlink ligt, maar een verstopping kan volgens mij niet zoiets veroorzaken.
Een beetje offtopic gezien het onderwerp van dit topic, maar toch:

Toen ik gisteren thuis kwam hoorde ik op het console van de Davis een alarm piepen. Er stond toen al meer dan 400mm op het console en een extreem hoge rainrate. Ik ben toen gelijk naar het weerstation gelopen. In de trechter zat een dun takje die door het gaatje aan de onderkant stak. De wip ging niet automatisch op en neer, maar toch werd er neerslag geregistreerd. Ik heb dit probleem in totaal nu 4 keer gehad met de Davis Vantage Pro 1 in 6 jaar tijd. De vorige keer zat er een spinnenweb onder de wip die dit probleem veroorzaakt.

Toen ik het vuil weghaalde, stopte ook de registratie van de neerslag.

Gr,
Luc