Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nvanoost
#16075
Dag,

Ik heb nu sinds februari een WS2350. Alles werkt(e) perfect, alleen nu zit ik met een probleem:
Hij geeft teveel regen aan. Ik kan echter de oorzaak niet vinden. Het ligt niet aan Weather Display aangezien de te hoge waarde op het scherm van mij weerstation word weergegeven. Hij geeft bijvoorbeeld nu aan dat er de afgelopen 24 uur 132,0 mm is gevallen. Dat lijkt mij een beetje heel erg veel, helemaal toen dat eerst 745,1 mm was, ik heb hem nu gerest in de hoop dat dat zou helpen, maar helaas zonder resultaat.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem, of een oplossing? Of is mijn regenmeter/weerstation kapot?

Alvast bedankt;
Niek van Oost
www.weerkendam.nl
Door osjohn
#16078
Dit staat in de gebruiks aanwijzing:


Let er bij het bevestigen op dat het overtollige regenwater zich niet verzamelt in de bodem
van het toestel, maar weg kan stromen tussen de bodem en het oppervlak waarop
bevestigd is (test door schoon water te gieten).
Sluit na het ophangen van de regensensor het snoer van de thermohygrosensor aan op
de corresponderende ingang zodat deze van stroom voorzien wordt en gegevens naar het
basisstation kunnen worden verzonden


Controleer dat eerst even, kan sluiting veroorzaken.

John
Door nvanoost
#16083
Bedankt voor je reactie,
Ik heb het gecontroleerd, maar het water kon wel goed weglopen.
Toen het de data van de regenmeter controleerde zag ik dat deze gewoon oploopt. Hij maakt niet van bijvoorbeeld 1mm 5mm ofzo, maar hij loopt gewoon op zonder dat het regent.

Ik zag wel dat de regenmeter vies was, dus ik ga hem nu eerst even schoonmaken, in de hoop dat dat de oplossing is.

Met vriendelijke groet;
Niek van Oost
www.weerkendam.nl
Door gerrit32
#16096
Is het niet zo dat er regenwater in kan komen vanaf een object boven de regenmeter?
Mijn zoon had hetzelfde probleem.
Hij bleek de regenmeter onder een 27Mc antenne geplaatst te hebben.
Bij een regenbui liep er regenwater vanaf zijn antenne recht de regenmeter in.
Deze heeft hij toen toch maar verplaatst.
Hiermee was zijn probleem over.

Groet,
Gerrit
Door forsurh
#16112
Dit probleem lijkt erg op een die ik ooit ook eens gehad heb. (Lacrosse 2315)

In de regenmeter zit een klein magneetje en een reed-contactje. Als deze enkele jaren oud is (bij mij na 2 jaar) kan deze niet meer werken. Of hangen blijven of.....

Dit is eenvoudig te vervangen (conrad, kost maar iets van 70 ct)

Daarna zal alles weer werken, althans dat lijkt mij het probleem....

Mocht je een artikelnummer willen hebben moet ik even zoeken.......


Wisse,

www.weerstation-grootegast.nl
Door nelson
#16119
hallo

Het probleem met de regenmeter zit inderdaad in het reed relais ik heb zelf ook het probleem gehad het reed relais vervangen en het werkte weer naar behoren.

Eric

Weerstation soestdijk noord.
Door nvanoost
#16146
@gerrit32: De regenmeter staat helemaal in de open lucht. Dat kan dus niet het probleem zijn.

@forsurh en nelson: Ik heb hem sinds februari. Als ik hem open maak en hem beweeg, dan hoor ik wel het reedmagneetje tikken (contact maken). Ik zit nu op school dus ik kan even geen artikelnummer. Ik zal even kijken of ik via internet het nummer kan achterhalen.

Niek
www.weerkendam.nl
Door meteo ten boer
#16149
Bij de action een fiets teller kopen zit het zelfde magneet in die eruit en weer in je regen meter heb ik hier ook ben klaar en werkt perfect
Door nvanoost
#16171
Dag,

Ik heb het reedcontactje eens goed bekeken en getest, en hij is inderdaad kapot. Ik ga zo snel mogelijk een nieuwe halen/bestellen/slopen uit een fietskilometer teller o.i.d om weer zo snel mogelijk complete weergegevens te aanbieden.

Bedankt voor jullie hulp!

Met vriendelijke groet;
Niek van Oost
www.weerkendam.nl