Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Bernez
#19504
Ik heb een ca. 10 jaar oude WS7095 weerstationnetje waar de waarde van de TX4 temp/luchtvochtigheid niet klopt. Weerstation IJsselmuiden meld om 20.05 (paar kilometers hier vandaan) 91%.
De WS7095 geeft aan 52% :blink:
Binnen geeft deze ook te laag aan naar mijn mening, nl. 37%. OK, met al die verwarming snap ik dat het vrij droog is, maar ik zou meer iets verwachten rond de 50%.
Is er een mogelijkheid om de sensor en/of de station bij te stellen (potmeter)?

Bernez
Door Mike
#19507
Hoi Bernez,

Welkom op HWA, even over je LV binnen, die kan wel degelijk 37% aangeven, hier is hij zelfs 26%, zeker met een cv in huis is dit niks raars hoor.

De LV buiten hoort zoals een dag als vandaag (veel regen) zo rond de 95% te hangen, dus dat klopt niet echt.

Ik denk niet dat dit met een potmetertje bij te stellen is, ken het weerstation verders niet echt, maar ik ben bang van niet, heel misschien software matig.
Door Bernez
#19508
Thx Mike,

Ik was ook al bang dat het niet kon en heb daarom een nieuwe alvast besteld. Deze TX4 433MzH is hier en daar nog te krijgen. Anders, is het model TX3-TH ook compatibel.
Voor de LV binnen, die zou ik wel vrij precies kunnen controleren. Ik zal één van de hygrograph van mijn werk ff lenen.