Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door T.J.
#6214
Dan zou ik meteen een met cupjes aanschaffen.
Voor €49,00 heb je er een bij Hamonline Zoetermeer.
Goede service en goede prijzen.
Succes T.J.
Door janb
#6298
Gaat dit zeker overwegen TJ kom zelf uit berkel en rodenrijs dus zoetermeer is vlak bij en hij heeft een hoop mooie spulletjes
Door T.J.
#7019
Hallo allemaal.

Ik heb mijn WS-3600 alweer de deur uit gedaan,het eerste display had kuren, en ressette om de haverklap.
Toen in overleg met de verkoper een nieuw display gekregen, welke zelfs nog slechter was dan de eerste.
Steeds weer die ressetten!:woohoo: :woohoo: :S
Toen weer overleg gehad en compleet station is retour gegaan, via de importeur een WS-3650 gekregen als vervanging, prettig geregeld!
Deze is in ieder geval beter als de 3600 (mijn ervaring)tot nu toe.
Snelle update van de gegevens elke 4,5 tot 6 seconden en werkt vlekkeloos via 868 Mhz en een draadloze regenmeter!
Ik bedank bij deze Dick (Hamonline)nogmaals voor de uitstekende service.
Ik heb alleen nog wel een vraag, in de La Crosse catalogus 2008/2009 staat dat het station geleverd wordt met RS232 ansluiting en met een verloop naar USB, werkt dit wel? Ik had er geen verloop bij.

Wie o wie kan mij antwoord geven.

Gr. T.J.
Door wadloper
#8357
Als nieuw lid wil ik toch nog even inhaken op de WS3600 discussie. Ik had een WS1600, waarvan de zender het begeven heeft en heb nu een WS3600 gekocht. Op zich functioneert deze prima, maar ik vraag me af of ik de windmeter van de WS1600 op de WS3600 kan gebruiken. Ik heb de indruk dat deze (met cups) beter werkt dan de windmeter met propeller. Heeft iemand hier ervaring mee?
Door wadloper
#8358
Ik heb nog een windmeter met cupjes van de WS1600. Zijn deze universeel bruikbaar?
Fred
Door forsurh
#8359
Goedemorgen,

Windmeter met cups TX118-20: WS-2300, 2305, 2308 en 3600

Dus ebven kijken op de windmeter welk model je hebt. volgens mij is die ven de 1600 niet geschikt.

Overigens is hij wel veel beter dan de orginele met propellor....

Wisse,

www.weerstation-grootegast.nl
Door T.J.
#8361
Hallo.

Zou inderdaad een windmeter met cupjes aanschaffen,die van de WS-1600 is niet compatibelmet de WS-3600, zelf ook een op mijn WS-3600 gehad, dit was dezelfde die ook op mijn WS-2305 zat.
Nu heb ik een WS-3650, deze wordt standaard geleverd met een windmeter met cupjes.
Ik ben er nog steeds niet achter waarom de WS-3600 steeds resette, weet inmiddels wel dat het een softwareprobleem in het basisstation moet zijn.
Mijn WS-3650 heeft vanmorgen een reset gedaan, de eerste, dit omdat de regenmeter ineens meer dan 2 meter regen in een uur registreerde, FOUTJE!
Heb inmiddels het weerstation via een PCMCIA-serieel kaart op mijn laptop aangesloten, dit werkt vlekkeloos.
Dus niet via USB.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die problemen hebben of gehad hebben met hun WS-3600.

Groeten T.J.
Door meteo ten boer
#8376
Hoi zat je bericht te lezen, Ik heb misschien een oplossing voor je ?. Wij hebben het zelfde probleem gehad. Deze is dat de origenele bedrading niet goed was die zaten in spiegelbeeld aan elkaar vast, het moet dus zijn dat beide stekkers op de zelfde manier vast moet zitten. Ik heb er nu gewoon een telefoon kabel tussen zitten. Valt niet meer uit en werkt perfect.

Voor meer info meteo-ten-boer@home.nl

http://www.weeroverzicht-ten-boer.nl

Met vriendelijke groet Jan
Door T.J.
#8377
Gisteren viel mijn windmeter uit.
Bleek dat het stekkertje geen goed contact maakte met draden in het snoer
Zelf een nieuwe erop gezet, en klaar was kees.
Ik vind de aansluitingen met de telefoonstekkers geen goede methode.
Is storingsgevoelig, ik hoop dat la crosse ooit eens een ander stekkersysteem zal hanteren, zodat alles goed blijft functioneren.
Dus mocht iets haperen, check eerst de stekkertjes, ook de originele kabels kunnen een gebrek vertonen.

Gr. T.J.
Door WeerStationWoerden
#9417
Goede dag allemaal

Ik heb hier een La Crosse WS 3600 waar ik steeds in het display
… NO EPr ziet staan.

Vaak ligt dan de temperatuur meters er uit ( ---- ) in beeld.
Maar soms meet die wel de temperatuur .
Alleen dan zijn de gegevens een beetje aan de hoge kant
( in plaats van 5C geeft die 40C aan)
Ik heb al getest met kabel en zonder kabel .. maar het probleem blijft zich voordoen .
In de tussen tijd heb ik een 2e station van La Crosse WS-3600 getest maar het blijft zo.
Weet iemand wat NO EPr betekent ?
Denk zelf aan TX/RX van het station .
Maar dan moet die normaal werken met de kabel er tussen … en dat doet die ook niet .

Wilde dit station gaan gebruiken voor de temperatuur op 1.5m en windgust

MVG Gert

Gert, wil je hier svp een nieuw topic van maken. Dit is een oud onderwerp, gelieve nieuwe vragen in een nieuw topic te plaatsen. B.v.d.

Dit topic wordt nu gesloten,
Kees