Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door relin
#27531
Sinds 4.55 uur vanochtend vult mijn Heavy Weather software het history.dat bestand niet meer aan. De software communiceert nog wel met het station (WS 3600) en laat op de PC dezelfde waarden zien als de display van het station.
Wat gaat er bij mij mis? Zit er een maximum aan het history.dat bestand?

PC 2keer opnieuw opgestart en lost niets op.

Help :(

Groet Remko
Door useradema
#27545
Hallo Remco,

dit heb ik ook gehad met Heavy Weather.

Verwijder de regel van 4.55 en die daarvoor...
Selecteer de regels en druk op het kruisje.

Start vervolgens Heavy Weather weer opnieuw op. Als het goed is schrijft hij dan weer data in de database...

Groet,
Alexander
www.weerstation-emmen.nl
Door relin
#27560
useradema schrijft:
Hallo Remco,

dit heb ik ook gehad met Heavy Weather.

Verwijder de regel van 4.55 en die daarvoor...
Selecteer de regels en druk op het kruisje.

Start vervolgens Heavy Weather weer opnieuw op. Als het goed is schrijft hij dan weer data in de database...

Groet,
Alexander
www.weerstation-emmen.nl


Dat was het dus niet. Maar probleem is opgelost.
De display welke wordt uitgelezen had zichzelf om één of andere vage reden vannacht om 5 uur een dag terug gezet. Het was dus weer 2-12-2010 ipv 3-12-2010.

Datum aangepast en we zijn weer online. Helaas 12 uur geen datagegevens.
Door relin
#27572
Nee RCC aan. Maar op een tweede display (RCC ook aan) was de datum wel op 3-12-2010 blijven staan.
Afwachten of het vaker gebeurt, anders gaat de RCC uit. Maar heb het in de 4 jaar dat ik dit station heb nog nooit eerder meegemaakt.
Door relin
#41403
Even terug komen op dit topic.

In maart 2011 had ik weer het probleem van tijdverspringen. Dit keer van maart 2011 naar oktober 2011. Oplossen; tijd weer goed zetten, geheugen weerstation leeg maken (anders kan hij geen gegevens van voor okt 2011 kwijt) en foute regels uit Heavy Weather verwijderen en ...... draaien maar weer (wel enige dataverlies):(

I.c.m. WsWin liep ik vandaag (1-10-2011) tegen het volgende aan. WsWin bleef de gegevens van 30-9-2011 : 23.55 ophalen en doorsturen. Dit kwam doordat WsWin het databasebestand voor oktober 2011 niet kon aanmaken. Deze was namelijk reeds in maart 2011 aangemaakt doordat de datum was versprongen. Je moet dus voordat het daadwerkelijk oktober 2011 is het databasebestand WD_10_11 verwijderen uit de WsWin map, die uit maart 2011 wordt namlijk niet overschreven.

Wilde dit met jullie delen en wie weet heeft iemand er iets aan in de toekomst.

Groeten Remko
Door weathercam
#50732
Ik heb vaker hetzelfde probleem.
Bij mij doet zich het volgende voor: De display schakelt vanzelf over naar andere units (F i.p.v. °C bijvoorbeeld). Daarna worden er geen datalijntjes meer bijgeschreven in de history file. Tot nog toe is mijn enige oplossing een factory reset uit te voeren waarna wel weer datalijntjes worden ingelezen.
Vervelend.
Door pdw112
#50734
vreemd dit heb ik nog niet gehad.
Het stoppen met wegschrijven wel.
Ik sla dan eerst alle data op en wis daarna alle data.
Daarma leest de software alles weer in.