Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Tonnie
#33858
Hallo Forumleden,

Vandaag heb ik weer de datum opnieuw moeten instellen op het basis station. Een maand in bezit en het is me nu 4x overkomen. 1x tijd 3x datum.

Wat me nu opvalt is dat deze fout telkens begint rond 2:00 in de morgen.

Vriendelijke groet,

Tonnie.
Door WSWijk
#33864
Tonnie schrijft:
Hallo Forumleden,

Vandaag heb ik weer de datum opnieuw moeten instellen op het basis station. Een maand in bezit en het is me nu 4x overkomen. 1x tijd 3x datum.

Wat me nu opvalt is dat deze fout telkens begint rond 2:00 in de morgen.

Vriendelijke groet,

Tonnie.


Moet je even controleren of de de settings voor de tijd goed hebt staan. De WS 3650 heeft een mogelijkheid voor automatische tijdsync. En als bijvoorbeeld je tijdzone niet goed ingesteld staat, zal hij keer op keer de tijd via de sync op de ingestelde zone zetten (en dus in jou ogen fout zetten).
Door T.J.
#59864
Ikzelf heb ook een WS 3650, echter geen probleem gehad met tijd, inderdaad even kijken of je dcf aan hebt staan en dat je de goede tijdzone hebt ingesteld in het setup menu.
Mijn station nu alweer bijna 4 jaar draaiende, enkel op batterijwissel na niet veel problemen mee gehad.
Bij mij staat zone op +0 en RCC staat aan, dit is DCF aan.
Mocht de tijd etc. nog teveel varieren of wijzigen, dan heeft het basisstation geen goede DCF ontvangst.
Probeer eens een andere plaats voor het basisstation.

Gr.T.J.