Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Christian
#6102
Goedemiddag,

Ik heb de laatste tijd nogal last van vreemde waardes op mijn WS 2350-station. Laatst stond er een amper zuchtje wind en bij de maxima stond 138 km/u, en vanochtend stond op het station bij 'outdoor temp' aangegeven 30.4°C.

Zijn er anderen die ook dit probleem hebben met een 2300 series-station? Ik heb nog garantie tot januari 2009 dus er valt vast wel iets te regelen.

Groet Christian
Door Meteo Simpelveld
#6104
Goedemiddag Christian,

Ik heb o.a. hetzelfde probleem gehad met de 2300 en 2350.
Dit is een bekende klacht bij de windmeters welke een soort propeller hebben.
Volgens mij draait de propeller een kort ogenblik de verkeerde kant op.
Dit is een van de reden waarom ik gestopt ben met dit soort weerstations.

Groet Bert
Door Punkie
#6113
Goede middag Christian

Zelf ook een Lacrosse 2350 en weinig problemen tot nu toe.
De 2350 heeft een anemometer met cups ipv propellertje en nog geen problemen gegeven.
Een enkele keer gehad dat de buitentemperatuur een keer -7 was ipv 15 graden. Tijdens de volgende keer loggen weer normaal. Blijft alleen in het console staan als minimum. Gewoon dat minimum wissen.
Maar als je met heavy weather de gegevens download op de computer moet je tijdens het downloaden niet de logtijd veranderen, want dat blijkt invloed uit te oefenen op de history.dat. Daar had ik toen opeens 2 meter regen in de history.dat. Op het console bleef het nog gewoon 16 mm.
Als alle gegevens gedownload zijn is het geen probleem meer en kan de logtijd veranderd worden. Interactie van een software programma met het console kan blijkbaar sommige data corrumperen, als je met de software het console bepaalde commando's geeft.
Met Weather Display kun je het console wel op 1 minuut logging zetten, maar als je dat voor het afkoppelen weer op 5 minuten zet blijkt de logtijd meer dan 4 uur te worden.
Met heavy weather dan de logtijd weer op 5 minuten zetten.

Vriendelijke groeten,
Punkie
Door Christian
#6114
Het staat niet in een of ander programma die verkeerde waarden, maar op het station zelf. Ik ben ook van plan iets anders te nemen want dit is niks, het gaat nu meteen weer de verkeerde kant op: 21.5*C met 100.2 km/u.

Gr. Christian
Door Christian
#6118
Sorry voor het dubbelposten, maar het probleem lijkt nu opgelost. In overleg bij mijn verkoper is besloten een geheel nieuw station aan te schaffen (de Oregon WMR-200 zonder uv sensor, met sensorhut). Wat er nu dus gaat gebeuren is dat ik het station terugstuur en een geheel nieuw station ontvang. Tot dan zullen mijn data (Apeldoorn) offline zijn.

Groet Christian
Door Eckie76
#6137
Hallo Christian,

je hebt een goede keuze gemaakt, denk ik. De WS 2350 is dan wel verbeterd door die nieuwe windmeter, het blijft een feit dat er systematisch iets niet goed zit in de data-overdracht.

Succes met je nieuwe station!
Door AenG
#6138
Ik kan dit alleen maar beamen.

Ik heb hier ook een wmr-200 in gebruik die zeer goed bevalt. De sensoren voelen degelijk aan, en de informatieoverdracht werkt ook prima.
Alleen moet je de temperatuursensor loskoppelen van de windmeter zodat je deze ergens op een ideale positie kan plaatsen.
Je windmeter zit dan alleen aan de zonnesensor. De sensoren gebruiken weinig power zodat dit geen probleem hoeft te zijn.


Succes met je aankoop.

gr Geert
Door Christian
#6139
AenG, dit is ook geen probleem. Het lijkt me het beste de windmeter dan op zonneenergie te laten draaien, aangezien die later op een mast wordt geplaatst (en het onlogisch is die mast steeds neer te halen). Wat handiger is, is het batterijen vervangen bij de temperatuursensor die op 1.5 meter hoogte zal hangen in de weerhut :-)

Update
Waarschijnlijk krijg ik morgen mijn WMR 200 en ben ik vanaf zondag weer online