Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door barco78
#6395
hoi

ik heb sinds kort een nieuw weerstation gekocht een ws 3250, een prima ding werkt perfect alleen soms geeft hij geen signaal door naar de computer, terwijl de kabel er goed in zit.

de draadloze signalen worden perfect doorgegeven en opgeslagen.

kan iemand mij helpen?
Door Punkie
#6418
Hallo Barco

Zelf heb ik hetzelfde probleem gehad toen ik hem aangesloten had via de seriele naar USB adapter op een USB poort. Dan viel de verbinding ook regelmatig weg tussen de computer en het console.
Nu heb ik hem aangesloten op de seriele poort van de computer zonder gebruik te maken van van de USB adapter en driver ervoor.
Dan geen probleem meer en de verbinding blijft intact.
De WS 2350 is gewoon de WS 2300 met verbeterde anemometer en een Seriele/USB adapter. Die adapter werkt blijkbaar niet goed. Serieel naar USB adapters geven wel vaker problemen.
Probeer het station aan te sluiten op een seriele poort van je computer en bekijk het dan nog eens.

Vriendelijke groeten,
Punkie
Door Peet
#6433
Klopt Punkie, probleem is dat de meeste computers tegenwoordig geen seriele poort meer heeft. Vandaar ook dat ze die adapter hebben meegeleverd.
Een pasklaar antwoord heb ik niet. Soms wil het helpen om de USB stekker eens te versteken en/of de antenneuitgang en desnoods de computer opnieuw opstarten. Vroeger had ik dit probleem zelden maar met mijn nieuwe PC onder Vista lijkt dit probleem zich vaker voort te doen. Vervelend en ik hoor graag ook een betere oplossing.
Door forsurh
#6536
Nou,hetzelfde hier ook het probleem gehad met een ws2305. Alle mogelijke blauwe schermen gezien van windows xp. Continu problemen. Nadat ik een losse serieel kaart erin gestoken had heeft dit systeem 4 jaar continu gedraaid zonder ook maar een fout......
Door Meteo Simpelveld
#6538
Goedemiddig Barco,

Er is maar één goed advies in mijn ogen.
Plaats of laat een seriele poort plaatsen, voor het geld hoef je het niet te laten.

Groet Bert