Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Meteorecord
#51422
Iemand ervaring met deze op wd op te starten? Het lukt me namelijk niet.

Mvg Jan.
Door Meteorecord
#51425
ik ben hier niet echt mee geholpen. moet ik eerst het bijgeleverde programma starten om de usb stick op te starten en onder welk merk moet ik gaan zoeken? als ik naar de reeks 2800 ga wil het zootje gewoon niet op gang komen. dit staat niet ik het boekje. op het bijgeleverde programma werk alles naar behoren maar daar heb ik niets aan. en engels :unsure: niet meer aan mij besteed. wd is al een ramp op zich.

mvg, jan
Door wvdkuil
#51426
Als ik het goed lees kan WD niet rechtstreeks de LaCrosse uitlezen.
Je moet het bijgeleverde Heavy Weather programma laten draaien en dan de door Heavy Weather aangemaakte bestanden door WD laten inlezen.

Bij WD weather station type selectief. ==> ELV/La Crosse. ==> en dan rechtsboven staat Heavy Weather Import waar je het bestand kan aanvinken (currdat.lst ) en de frequentie van inlezen.

Succes, Wim

http://www.lacrossetechnology.com/alerts/pws/software/2800-series-faq.pdf
Hier de specs van Lacrosse support zelf
COMPATIBLE 3 RD PARTY SOFTWARE
Disclaimer: We neither test nor support third party software for the 2800 Series. We can
only refer you to options for those with special needs. Contact your vendor for assistance.

Weather Display http://www.weather-display.com/index.php. Is a 3rd party
program compatible with the 2800 Series (via the currdat.lst file updated by Heavy
Weather Pro software)
Door Meteorecord
#51428
ah zo zit het dus. maar hoe zit het dan als mijn pc reboot? elke nacht om 0.00 uur herstart mijn pc want die loopt 24 op 24. straks ga ik dit even propberen. al zeker bedankt want anders kon ik nog lang zoeken B)
Door wvdkuil
#51429
Meteorecord schrijft:
ah zo zit het dus. maar hoe zit het dan als mijn pc reboot? elke nacht om 0.00 uur herstart mijn pc want die loopt 24 op 24. straks ga ik dit even propberen. al zeker bedankt want anders kon ik nog lang zoeken B)

Dan zal je de twee programma's automatisch moeten laten starten en dat kan onder Windows volgens mij nog steeds.
Succes, Wim
Door Meteorecord
#51430
vast wel maar het het loggen gaat blijkbaar niet automatisch maar daar is msch wel een mouw aan te passen. al vriendelijk bedankt :-)
Door Meteorecord
#51456
zo we kunnen weer on-line. enkel nog uit zoeken hoe ik de usb automatisch kan starten. bedankt voor de hulp :-)