Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Boutje
#11864
Hallo allemaal,
We zijn hier sinds enkele maanden in het bezit van een Oregon Scientific WMR200. Na een mislukte poging met een eerder weerstation, type Nexus, heb ik hier geen spijt van.
Echter,....je voelt het al....er is wel een probleempje....al is het maar een kleintje. Bij terugkomst van vakantie bleek de data een enkele keer een piektemperatuur te laten zien. Zo ook bijvoorbeeld een temperatuur van meer als 45 graden....s`morgensvroeg om 06:10 uur ! :huh:
Toevallig omdat we zeer vroeg op waren de afgelopen dagen, zagen we dat de (klote) zon een paar takken wist te ontwijken en deze vol op de temperatuursensor wist te plaatsen. Hmmm...logisch dat dat dan hoger uitkomt.

Maar nu komt het,....is dit probleem te verhelpen door bijvoorbeeld de aanschaf van een geventileerde sensorhut ? :dry:

Als ik deze afwijking weet te ontwijken door een sensorhut aan te schaffen.....mag deze er ( gelukkig) komen,...van de grote tuinbaas !:woohoo:

Wel wil ik graag kenbaar maken dat ik geen gegevens doorgeef, een welke site dan ook. Gegevens zijn enkel bedoeld voor eigen gebruik,....met mischien een publicatie in een later stadium, op een eigen website.
Ter vergelijking gebruik ik meerdere malen de site van het weerstation
in Grave,....www.bommeltje.nl of het station in St. Hubert....www.weerstation.sthubert.nl en deze zitten zeer kort bij elkaar !

Iemand ervaringen met deze sensorhut?

Ik ga er lekker geen zelluf bouwen....gewoon kopen...en klaar!

Grtz
Bo
Door WeerinDelft
#11874
Ook ik had last van de zon, komt in de zomer om een uur of 5 over het dak heen. De temperatuur liep altijd op (zo'n 2 graden) Ook een davis sensorhut gekocht (1.5 jaar geleden) zelft nog een ventilator erin gemonteerd met een zonnecel van Conrad. Sinds die tijd nooit meer een afwijkende waarde gehad. Werkt dus perfect.

Groet,

Henk