Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Boutje
#13197
Hallo allemaal,

Mijn WMR-200 draait hier nu een paar maanden prima. Deze is verbonden sinds een aantal weken met een oude Pentium 1 pc, waarop een Windows Xp Light versie draait.
Alleen,...deze oude pc begint nu wel wat kuren te vertonen, zoals het steeds harder wordende gezoem van de voeding, pc loopt regelmatig vast etc. . :ohmy:

Aangezien ik nu wat meer met mijn weerstation wil gaan doen, zoals bijvoorbeeld het maken van een website, wil ik deze pc graag vervangen door een Asus EEE PC 1000HD ;
http://www.laptopshop.nl/product/68490/ ... zwart.html

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik las al wat eerder geplaatste draadjes, maar dat ging al snel over in het zelf samenstellen van een "eigen bouw " pc. Aangezien ik hier te weinig verstand van heb, en de Asus hoef ik lekker niet zelf te betalen :) ben ik wel in dit toestel geinteresseerd.
Kan je deze hiervoor prima inzetten? Ook i.c.m. het laten draaien van een actuele website die ik zelf wil gaan maken (uploaden van de gegevens) ? Ook goed te doen met Weather Display / WD Live?

Hopelijk helpt jullie commentaar met het maken van een goede keuze!
Alvast bedankt.
Door tinuz97
#13198
Aanrader,werk er zelf ook mee,ook de 1000HD.
Moet wel eerlijk zeggen dat de originele xp niet zo lekker liep,en heb vervangen voor server 2003.
Dit draaid erg soepel en lekker stabiel.
Heb nog nergens last van,en lekker zuinig ook vooral met energie :)
PS: ik draai er wd en wdl op
Door Boutje
#13234
Hoi Tinuz,

Bedankt voor je reactie. En mooi om te lezen dat je het ook een aanrader vindt,...dacht er zelf ook zo over. Wel jammer om te zien dat er schijnbaar niet meer mensen met deze pc werken, schijnt toch echt een goeie te zijn ! Zeker v.w.b. de lage energiekosten!

Wel zou ik graag van je willen weten of je een oorzaak weet van het minder lekker lopen van de standaard XP-versie!?
Hier zal de pc dus echt enkel en alleen voor het weerstation gebruikt gaan worden i.c.m. WD en WDL. Rechstreeks via een utp kabel aan het netwerk, dus geen wirelless. Als enigste zal er WYSIWYG Webbuilder op komen, orgineel aangeschaft om met mijn website te gaan stoeien! Het kan echter wel zo zijn dat ik er wat software van verwijder,...als ik bij de buurman zag wat er allemaal standaard op geinstalleerd is !?
Enig idee wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben?
Door tinuz97
#13235
Boutje schrijft:
Hoi Tinuz,

Bedankt voor je reactie. En mooi om te lezen dat je het ook een aanrader vindt,...dacht er zelf ook zo over. Wel jammer om te zien dat er schijnbaar niet meer mensen met deze pc werken, schijnt toch echt een goeie te zijn ! Zeker v.w.b. de lage energiekosten!

Wel zou ik graag van je willen weten of je een oorzaak weet van het minder lekker lopen van de standaard XP-versie!?
Hier zal de pc dus echt enkel en alleen voor het weerstation gebruikt gaan worden i.c.m. WD en WDL. Rechstreeks via een utp kabel aan het netwerk, dus geen wirelless. Als enigste zal er WYSIWYG Webbuilder op komen, orgineel aangeschaft om met mijn website te gaan stoeien! Het kan echter wel zo zijn dat ik er wat software van verwijder,...als ik bij de buurman zag wat er allemaal standaard op geinstalleerd is !?
Enig idee wat dit veroorzaakt zou kunnen hebben?

Geen idee,hij was nieuw uit de doos.
Ik hou het wel bij server 2003,lekker snel nu :P
Door Boutje
#13237
Hmmm, ik zou zelf niet gelijk met andere besturingssoftware aan de gang gegaan zijn bij z `on nieuwe pc,....eerst maar eens zo proberen. :)
Ik denk dat ik binnen een paar dagen iemand iets laat bestellen,....en nog belangrijker....ook laat betalen ! :P
Door tinuz97
#13238
Ik weet zeker dat je er geen spijt van krijgt.
Ik draai er nu weather display op,weather display live,virtual vp zodat ik ook weatherlink en pc-wetterstation kan draaien lol.
Werkt als een tierelier.
Door Boutje
#13252
Er schoot mij vanmorgen iets te binnen,....kweet niet of het werkt. Hoe sla je de gegevens op van het weerstation?
Op je harde schijf(deze zal dan dus continu actief zijn), of maak je gebruik van een grote sd-kaart?
Door Christian
#13254
Met een EEE Box zal je gebruik maken van een programma (Weather Display, WeatherLink o.i.d.) en die zal je gegevens inderdaad op de harde schijf opslaan in logboeken.