Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door gieltje
#13610
Hoi Allemaal,

Ik ben sinds enige dagen in het bezit van een OS WMR-200 met UV-sensor. Alles draait prima alleen blijft het vakje windchill leeg op het display van de unit. Er staan twee platte streepjes. Hoe krijg ik de wind-chill nu te zien? Doe ik iets verkeerd...

Groet, Gerard Grafhorst
Door weerzoetermeer
#13612
Hoi Gerard,

De windchill gaat pas werken onder de tien graden. Leg je sensor maar eens in de koelkast of vriezer....

Gr.
Thierry
Door gieltje
#13613
Hoi Thierry,

Ja, klinkt logisch.... bedankt voor je reactie!!

Groet, Gerard
Door wthus
#13643
Huh, windchil gaat pas werken onder de 10 graad? Bij mij gaf de WMR918 de windchill meende ik altijd aan. Als ik naar de VP2 kijk, doet deze hetzelfde. Maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Door weerzoetermeer
#13645
Hoi wthus,

Ik geloofde het eerst ook niet, tot dat ik de sensor eens in de koelkast het geplaatst en toen de tien graden bereikt was ging de windchil werken. Raar maar waar. En inderdaad bij de Davis werkt het altijd.

Gr.
Thierry
Door Boutje
#13718
Inderdaad,....windchil werkt alleen onder de 10 graden bij de wmr-200.
Volgens mij,...maar dat weten we zo aan het einde van het jaar weer,....reageert de windchil ook niet beneden een bepaalde windsnelheid op mijn toestel. Ik kan me echter ook vergissen natuurlijk!