Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door weerstation
#14418
Sinds kort gebruik ik de wmr200 als opvolger van mijn wmr928.

Alles staat nog maar op een proefopstelling. De temp-, regen- en uv meter staan in de tuin op 4 meter afstand van het basisstation. Hier zit alleen een raam tussen, dus ze "zien" elkaar.
Toch vallen er regelmatig sensoren uit. Ze komen na een korte of langere periode dan ook meestal wel weer vanzelf op het display terug.
Ook de tijdklok synchroniseert niet met het lange golfstation.

Al deze problemen heb ik niet met de wmr928, ze staan practisch langs elkaar.

Hebben er meer mensen last van een wegvallend signaal van de sensoren van de wmr200 en zoja hoe heb je dat opgelost.

Groeten,
Harrie
Door kees ws middelburg
#14423
Hoi Harrie

Ik had er in het begin ook last van dat de sensoren uitvielen.Ik had me station naast me beeldscherm staan.Weet natuurlijk niet waar die van jou staat.Maar nadat ik me station had verplaast was het euvel verholpen.Hopelijk heb je hier wat aan.

Grt Kees
Door weerstation
#14439
Ik ben wel aan het schuiven geweest met de opstelling maar dat had geen resultaat.

Ik heb de usb kabel nu verlengd zodat ik het station een paar meter van de pc kan plaatsen.
Nu even afwachten of het resultaat heeft.

Bedankt voor je reactie.
Door duck1966
#14478
Ik gebruik ook een wmr-200 en heb die nu meer dan een jaar, na een half jaar goed werken viel de regen meter steeds weg ik heb de regen meter verplaatst naar de voor tuin en heb daarna geen last meer gehad, de afstand tussen display en sensor,s zijn nu tussen de 10 en 15 meter,


groetjes ronald



www.weerstationteraar.nl
Door weerzoetermeer
#14481
Ik vraag mij ook af of de opgegeven afstand tussen het display en de sensoren van de fabrikant (100 meter zichtverbinding) wel kloppen. Ik zelf heb een WMRS-200 en ook grote moeite om de sensoren goed te laten werken. Wellicht heeft dat ook wel te maken met het feit dat de WMRS-200 geen antenne heeft.


@Harrie

Heb je een nieuwbouw huis of sterk isolerend glas? Iemand anders in de buurt die veelvuldig gebruik maakt van de 433 MHz? Zendamateur?

Mocht dat niet het geval zijn dan lijkt mij toch dat het één en ander niet klopt aan het weerstation.

Gr.
Thierry
Door forsurh
#14518
Goedemorgen,

Ook ik heb een WMR 200 en ken het uitvallen van sensoren. Dit gebeurt met enige regelmaat met de neerslagsensor. In het verleden is dit ook gebeurd met de windmeter en een keer met de temperatuursensor. Dan heb ik het over 1 of 2x afgelopen jaar.

Vermoedelijk omdat bij mij het station redelijk inpandig zit. Tel hierbij de 100 meter in open veld op en de aanwezigheid van een draadloos netwerk in de buurt.

Inmiddels is het station verplaatst naar een andere kamer (Usb verlengen gaat prima) en de betreffende neeslagsensor komt vanzelf weer op :-)

In ieder geval ga ik ondanks dat ik 2 zonnepanelen heb deze herfst over op lithuim penlights....

tja, ik heb even gezocht maar ze bestaan echt...

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door WeerstationGraveNL
#14522
Ook ik had dezelfde problemen.
Toen ik echter de console 10 centimeter vanaf de monitor had gezet (hij stond er bijna tegenaan) was het probleem opgelost.
Daarna nog sporadisch uitval gehad, die zich overigens vanzelf weer oplostte.

De 100 meter die ze aangeven als maximum afstand is zichtafstand.
Als je er een muurtje of een hoek of wat dan ook tussen hebt zitten, dan zul je hoogstwaarschijnlijk regelmatig uitval hebben.

Eenmaal goed opgesteld heb je een prima weerstation aan deze WMR200 ;)
Maar ik geef toe dat ik de eerste week wél dacht dat ik een miskoop had gedaan...