Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Luc
#15771
Ik kreeg vanmorgen deze ibood aanbieding in de email:



# Merk: Oregon Scientific
# Type: I600 InstaForecast Weer Adviseur II
# Weersvoorspelling over 5 dagen via het internet en lokale weersvoorspelling
# 5 dagen weersvoorspelling met hoogste en laagste temperatuur voor 5 selecteerbare wereldsteden
# Keuze uit 2000 steden over alle continenten
# Continue bijwerking van de weersvoorspelling via een gebruiksvriendelijke PC software (XP & Vista) en het internet
# Een éénmalige instelling in uw PC zal alle informatie naar het weerstation zenden via een draadloze USB hub
# Weerswaarschuwingen en adviezen voor de regio van ieder geselecteerde stad
# Lokale binnen- en buitentemperatuur en binnenvochtigheid meting

Lijkt me wel een leuk weer hebbedingetje voor 39,95, de normale adviesprijs is 119,95 euro. Via Ibood is deze alleen vandaag te koop voor 39,95

Wie kent dit 'weerstation'? En wie heeft er ervaringen mee? Wat is de bron van de weers gegevens?

Meer informatie of bestellen...

Gr,
Luc
Bijlagen
oregon.jpg
oregon.jpg (17.73 KiB) 2503 keer bekeken
Door Erwin T
#16125
Beste luc,

De voorspellingen zijn op dezelfde manier samengesteld als
bij de Nimbus..
Het principe werkt net zoals bij de gestuurde klok alleen
wordt deze info volgens mij vanuit zwitserland gestuurd.
Het duurt ongeveer 12uur voordat alle data ontvangen is,
maar dan heb je een meerdaagse voorspeling van de regio
die je ingesteld hebt.
Zelf neem ik hem mee op vakantie inde caravan en stel dan
de regio in waar je bent of (morgen)naar toe gaat.
Wel merk ik dat je soms moet zoeken naar ontvangst maar
in de buurt van een raam lukt het altijd, thuis heb
ik nog nooit een ontvangstprobleem gehad dus het zal wel
met de metaalstruktuur van de caravan te maken hebben.
ik hoop dat je hier wat aan hebt,

vr gr ET
Door Meteo Maastricht
#16281
Ik heb dit weerstation aangeschaft bij iBOOD en heb het nu in het gebruik.
Er zit een externe temperatuursensor bij die het station prima ontvangt.
De tijdsweergave neemt hij over van het systeem waar de software op draait van Oregon, de weergegevens komen inderdaad van het internet dus geen mogelijke ontvangstproblemen als met Meteotime.

Het werkt allemaal prima alleen zitten er op de één of andere manier 'bugs' in die software.
Zo heb ik mijn thuislokatie "Maastricht" ingesteld, dan krijg ik de voorspelling (minimum & maximum temperatuur & weerbeeld) van de lopende dag en de volgende 4 dagen in het display.
Volgens mij worden de gegevens 2x per dag ververst, kan ook 1x per dag zijn, daar ben ik nog niet helemaal achter.

Alleen dan die 'bug', omdat de gegevens kennelijk vanuit Hong Kong verstuurd worden springen de symbolen en temperaturen rond 15-16 uur al een dag verder, dus datgene dat eerst bij zondag stond verhuist opeens naar de zaterdag, dat van maandag naar de zondag, enzovoort.
Om middernacht springen de weekdagen op het display om maar de symbolen blijven dan wel op dezelfde plek staan, vanaf dan kloppen de weekdagen met hun voorspellingen weer.
Dus in de namiddag en avond kloppen de voorspellingen in werkelijkheid niet met de weekdagen.

Verder heb ik ook eens Köln/Bonn, Eindhoven, Liège (Luik) en Elsenborn eens geprobeerd, deze hebben dit probleem ook allemaal.
Momenteel heb ik Kleine Brogel eens als thuislokatie ingesteld, vreemd genoeg kloppen de voorspellingen bij deze plaats wel met de weekdagen.
Over de nauwkeurigheid van de voorspellingen ben ik wel te spreken, deze kloppen heel aardig met de werkelijkheid.
Alleen dan die 'bug' in de software met het tijdsverschil tussen Hong Kong met Europa, hopelijk komt daar een update over of ik zie soms ergens iets over het hoofd?